snowiestravel.reismee.nl

2e dag Bangkok

Thailand
Thailand, vrijdag 16 juni 2006

Donderdag 15 jun. 06
Later dan gepland stonden we om 06.30 uur op om een ½ uur later te genieten van het zeer uitgebreide ontbijt dat ze hier serveren in het Eastin Hotel. Na het nuttigen van het ontbijt namen we een Tuk Tuk naar de Skytrain om hiermee verder te reizen naar het Lumphini park. Aangekomen in het Lumphini Park genoten we van de rust en waren we blij dat we even de drukte van het chaotische Bangkok achter ons konden laten. Het Lumphini Park ligt midden in Bangkok maar eenmaal in het park ben je dat zo vergeten!! We bewonderden de mensen die T´ai Chi beoefenden, genoten van families die in het park gezamenlijk kookten en koffie dronken en de hardwerkende mensen die het park zo ontzettend mooi onderhouden. Met de Skytrain gingen we naar de rivier om van daaruit de boot te nemen naar Wat Pho waar we in een razend tempo doorheen liepen omdat, zo bleek maar weer, wij echt geen tempelfreaks zijn. Op Angkor Wat na, welke wij straks in Cambodja gaan bezoeken, zullen wij de tempels achter ons laten en zullen wij ons niet meer laten misleiden door mooie verhalen over tempels. We namen de boot naar Chinatown om wat te eten en verbaasden ons over de enorme `kermisrotzooi´ die ze hier verkopen. We hielden het voor gezien en namen de Tuk Tuk naar ons hotel om te genieten bij het zwembad onder het genot van een van Nistelrooy en Ronaldino cocktail, want ook hier in Thailand leeft het WK 2006. Na wat uurtjes doorgebracht te hebben bij het zwembad fristen we ons op en gingen met de Skytrain naar Emporium, een plaza waar originele merken worden voorgekocht en ze het DKNY horloge verkochten welke ik een dag eerder was verloren. Ik kocht het horloge maar omdat ik het horloge met een zwarte wijzerplaat wilde moeten we morgen terug omdat ze deze niet op voorraad hadden. We betaalden het horloge en ontvingen een bonnetje waarop in het Thais werd geschreven dat wij morgen terugkomen. Nu maar hopen dat alles eerlijk zal verlopen!! Voor nood kocht ik op een markt een horloge voor 150 Bath (3 euro) welke er nog mooi uitziet ook!! We gingen terug naar ons hotel en lieten ons eten weer bezorgen door roomservice.
Vanavond gaan we op tijd naar bed om zo maar weer eens een goede nachtrust te hebben.
Morgen vertrekken we, nadat we het horloge hebben opgehaald, richting Cambodja.
Cambodia....here we come!!