snowiestravel.reismee.nl

Het zit er bijna weer op....

snowie, 26 december 2005

Thailand
Thailand, Krabi

Het zit er bijna weer op...

Zondag 25 december
Om 11.00 uur ging de wekker omdat we om 12.00 uur moesten uitchecken en dat viel niet mee na een avond waarop we toch iets te veel hadden gedronken. Ik voelde me behoorlijk beroerd en kon maar moeilijk op gang komen. We namen een soort Tuk Tuk naar het hotel waar we de komende 2 nachten zullen slapen, dropten onze rugzakken en gingen ontbijten...of zeg maar lunchen want het was rond 13.00 uur. Ik kon geen hap eten weg krijgen en hield het daarom bij een bananenshake. Onno had minder last dan ik en hij bestelde 2 sandwiches...Ik moest er echt niet aan denken. We checkten onze mail en kochten 2 badlakens om onze roes uit te slapen op het strand. Na een paar uur heerlijk aan het strand te hebben doorgebracht had ik nu toch wel trek in eten en zo aten we weer heerlijk Thais. 's Avonds aten we in een Nederlands/Thais restaurant waar Onno een hamburger bestelde want daar heb je, na iedere dag Thais te hebben gegeten, toch wel trek in. Na het eten liepen we een straatje in waar allemaal Thaise meiden in kroegen aan het paaldansen waren en waar de muziek heerlijk door elkaar heen denderde. We kwamen de mensen van de vorige avond nog tegen en Onno wilde nog wel een biertje met ze drinken maar ik zag het gebeuren dat we dan weer pas om 05.00 uur in ons bed zouden liggen en we moeten er morgen om 07.00 uur uit omdat we om 08.30 uur worden opgehaald voor onze tour, dus besloten we om door te lopen en namen nog een afzakkertje bij ons favoriete koffietentje.

Maandag 26 december
Om 08.45 uur werden we opgehaald voor onze tour en inmiddels weten we dat je standaard een kwartier later wordt opgehaald dan afgesproken. We vertrokken met een speedboot met nog 2 toeristen en 3 man personeel en genoten van het prachtige Krabi. Krabi is omringd met fantastisch mooie eilanden waar de stranden ongekend wit zijn en de zee zo blauw is als een zwembad. We meerden aan bij het eerste eiland waar we zwommen met ontelbaar veel vissen om ons heen, we genoten van het prachtige weer en maakten veel foto's. Na een uur gingen we hier weer weg en toen de speedboot er na 10 minuten mee ophield lagen we ergens midden op zee. Het personeel sleutelden wat aan de motor maar zij konden het probleem niet verhelpen. Gelukkig werkten hun mobiele telefoons wel zodat ze konden regelen dat wij werden opgehaald door een andere boot. Onno snorkelden wat samen met de andere en kwam mij iedere keer vertellen wat voor een prachtige grote vissen hij nu weer had gezien. Ik bleef lekker op de boot want al zijn de vissen prachtig om te zien ik hoef ze niet in honderdtallen om me heen te hebben.
Toen we onze lunch op hadden, het was inmiddels bijna 2 uur later, kwam de andere boot eraan. We stapten over en bezochten nog 2 eilanden. Het was een prachtige tour en weer waren we een avontuur rijker. Rond 14.00 uur meerden we weer aan op de plaats van vertrek.
Morgen vertrekken we rond 17.00 uur met de taxi naar Phuket waar vandaan ons vliegtuig naar Bangkok om 20.50 uur vertrekt. We zullen dan rond 22.30 uur landen op Bangkok en vanaf daar vertrekken we met het vliegtuig om 03.20 uur naar Nederland. De komende 2 dagen zullen dus heel zwaar worden waarin we weinig slaap zullen hebben. Helaas zit onze vakantie in Thailand er weer op. We hebben een fantastische tijd gehad in dit prachtige land en wij weten zeker dat we nog een keer terug gaan. Alles wat je wenst in een vakantie vind je in Thailand. Een kleine opsomming: aardige mensen, goed eten, erg goedkoop en een prachtig land waar nog heel veel te zien is.
Maar voor ons vertrek ga ik me nog laten verwennen met een gezichtsbehandeling en een voetenmassage want dat is toch een goed einde van een hele mooie vakantie

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!