snowiestravel.reismee.nl

Thailand
Thailand, Ko Phi Phi

Ferry naar Ko Phi Phi

Woensdag 21 december
Na ons ontbijt namen we om 09.00 uur een taxi vanaf Khao San Road naar Domestic Airport voor de binnenlandse vlucht naar Phuket. Om 11.45 uur vertrokken we en om 13.15 uur landden we op het vliegveld van Phuket waar ons direct in de aankomsthal een ticket voor de boot naar Ko Phi Phi werd aangeboden. Hoewel we in eerste instantie naar Patong Beach zouden gaan kochten we toch een ticket voor de boot naar Ko Phi Phi omdat we het nog zouden redden om met de boot mee te gaan. We pakten een taxi die om 14.15 uur aankwam bij de pier en om 14.45 uur vertrok de boot vanuit de haven en om 16.30 uur kwamen we aan op Ko Phi Phi waar ons gelijk hotels werden aangeboden. We gingen er niet op in omdat we liever zelf wat zochten en eerst wat wilden eten. We aten heerlijk spicy Thais food. Terwijl Onno nog lekker zat te bieren ging ik vast op zoek naar een hotel zodat we ook niet met de rugzakken hoefden te sjouwen. De eerste bungalow voor 2000 Bath was niet veel en daarom besloot ik om nog even verder te kijken. De tweede bungalow zag er goed en schoon uit en lag heel dicht bij het strand. Ik besloot de bungalow te nemen voor 1500 Bath per nacht (35 euro). Morgen boeken we nog 5 nachten bij want het bevalt hier prima. We gingen vervolgens naar het strand en genoten van de zee en het zwoele weer. Omdat we allebei best moe waren wilden we even een uurtje slapen maar toen we om 00.00 uur wakker werden schrokken we van de tijd! We stonden rustig op en gingen ons douchen en rond 01.30 uur gingen we het eiland op waar we bij een tentje op het strand met een borrel en eten genoten van dit eiland. Het was inmiddels 03.00 uur en er werd nog voluit muziek gedraaid. We besloten om terug te gaan naar onze bungalow maar kochten eerst in een supermarkt nog wat bier en eten. Rond 04.00 uur hielden we het voor gezien. Ko Phi Phi is een stukje paradijs op aarde!!! Het weer is prachtig, wel erg warm maar wel een heerlijk windje! Het heeft 2 weken geregend op Ko Phi Phi dus we hebben geluk.