snowiestravel.reismee.nl

Tijgers, olifanten en nog veel meer...

snowie, 20 december 2005

Thailand
Thailand, Bangkok

Tijgers, olifanten, watervallen en nog veel meer

18 december
Lets talk about today.......Een dag vol avonturen en doodsangsten!!
Om 12.00 uur werden we opgehaald vanuit ons guesthouse voor een bezoek aan de Tiger Tempel waar tijgers speelden met de monniken en waar wij toeristen samen met de tijgers op de foto mochten. Wat een pracht beesten en wat een ervaring om met je hoofd op de rug van een tijger te kunnen liggen. Na de tijgertempel bezochten we de Death Railway waar wij domme toeristen hadden begrepen dat we over de railway moesten lopen maar toen we de trein tegemoet zagen komen werd ons duidelijk dat we onderlangs hadden moeten lopen. Voetje voor voetje ging ik over de railway, het was hoog...heel hoog en mijn hoogtevrees sloeg aardig toe, en toen ik die trein zag aankomen wilde ik omkeren en hard rennen...maar de treinmachinist gebaarde ons dat we snel moesten komen zodat we in de trein konden stappen. De mensen in de trein applaudisseerden voor ons en iedereen zwaaiden naar ons!! We stapten in de trein en werden er halverwege uit gelaten zodat we weer terug konden, maar dan onderlangs. We pikten onze Spaanse reisgenoot weer op en samen met onze chauffeur gingen we op weg naar het olifanten kamp. We namen plaats op de rug van de olifant wat ik al snel zat was omdat de haren in de nek van een olifant erg hard zijn. Mijn benen deden dus erg zeer. Na de rit namen we plaats op een andere olifant die samen met ons ging badderen in de River Kwai en dat was toch wel erg leuk. Weer aangekomen bij de plaats waar we van de olifant moesten afstappen, we zaten er nog maar met z'n tweetjes op, weigerden de olifant ons er af te laten en toen hij ook nog wild werd sloeg de angst toch wel toe!! De trainer had de olifant niet meer in bedwang en binnen no time kwamen er 2 andere trainers aanrennen. Een van de mannen kwam bij ons zitten zodat hij de olifant naar de plek kon leiden waar wij er af moesten. Onno kon redelijk afstappen maar toen ik wilde afstappen ging de olifant er van door en daar hing ik dan aan de armen van 2 mannen in de lucht....Cliffhanger schoot door mijn hoofd heen...Dit was niet funny!! Mijn arm half uit de kom stond ik dan eindelijk toch veilig op de opstap!! Ik heb doodsangsten uitgeslagen en nu moest ik echt een peuk hebben! Eenmaal weer een beetje bijgekomen namen we weer plaats in de auto en bezochten we een plaats waar apen vrij rondliepen en wij ze konden voeren. Dit maakte weer een hoop goed. We eindigden onze tour met een diner bij het guesthouse van de travelagencie. We gingen daarna terug naar ons guesthouse waar we de vele foto's die we vandaag maakten op de laptop hebben gezet. We fristen ons op en ik liet me lekker verwennen met een Herbal voetenmassage terwijl Onno Thai Whiskey aan het drinken was en het gezellig had met wat Thaise dames. Na een uur verwend te zijn dronken we samen nog wat bij de gezellige Thaise meiden. We sloten deze dag af met veel spannende avonturen. It was enough for today!! Morgen vervolgen we de tour met een bezoek aan de watervallen en de bridge over the River Kwai. Dat moet relaxt zijn.

Maandag 19 december
Vandaag om 06.30 uur opgestaan om om 07.15 uur richting het guesthouse van de travelagencie te lopen omdat we daar ons ontbijt hadden samen met onze Spaanse reisgenoot. Rond 08.15 uur vertrokken we naar de bridge over the River Kwai Interessant om te zien omdat je weet wat voor een vreselijk verhaal erachter zit maar het is wel een super toeristische attractie. We vervolgden onze tour op weg naar de Erawan waterval. Onderweg bezochten we nog een tempel. De Erawan waterval bestaat uit 7 lagen, goed voor een wandeling van 2 km. Alvorens we de wandeling inzetten genoten we eerst van onze lunch bij de 1e laag waterval. Dat was erg relaxt.
Aangekomen bij de 4e laag trokken we onze kleren uit om te zwemmen bij deze prachtige waterval. We bleven hier een paar uur en toen we terugkwamen aten we heerlijk Thais met onze super lieve gids en onze Spaanse reisgenoot. Hier eindigde ons tour en onze gids bracht ons weer terug naar Kanchanaburi waar we rond 17.00 uur weer waren. We namen afscheid van onze gids en reisgenoot die we mogelijk op Ko Phi Phi weer zullen tegenkomen. We gingen terug naar ons hotel en dronken en aten wat en om 19.00 uur werden we opgehaald voor een massage in een zeer luxe resort. We namen een massage van 1 uur en lieten ons daarna weer afzetten bij ons hotel en dronken en aten wat bij een tentje en doken daarna nog even een Internet cafe in en we zagen dat er veel berichten op ons weblog stonden. Erg leuk om te lezen. Daarna hebben we de rugzak ingepakt omdat we morgen om 07.20 uur met de trein weer terug gaan naar Bangkok. We zullen dan, wanneer we aangekomen zijn in Bangkok, eerst een taxi nemen naar het hotel waar we ons vliegticket hebben geboekt voor Phuket. Aanvankelijk zouden we op 23 december naar Phuket vliegen maar dit hebben we gewijzigd naar 21 december zodat we wat meer tijd hebben om op Ko Phi Phi door te brengen. Omdat we de ticket hebben gewijzigd moeten we 500 Bath per persoon betalen en dit gaan we morgen eerst betalen. Daarna zullen we een taxi nemen naar Khao San Road om daar een hotel te zoeken en als we nog tijd over hebben dan gaan we nog een bezoek brengen aan Wat Po, de oudste tempel van Bangkok.

Dinsdag 20 december
Vandaag om 05.45 uur opgestaan om om 06.45 uur naar het station te lopen en daar de trein te nemen van 07.20 uur naar Bangkok. Vroeger dan gepland kwamen we om 10.00 uur aan op het station in Bangkok waar we eerst heerlijk koffie dronken in het zonnetje. We namen een Tuk Tuk naar Khao San Road om eerst een hotel te zoeken. Het was even zoeken maar uiteindelijk vonden we op KSR een redelijk hotel voor 750 Bath (16,50 euro)inclusief ontbijt. We slenterden weer heerlijk over KSR, aten, dronken en dronken en aten en rond 16.45 uur namen we een Tuk Tuk naar het hotel waar we de wijziging voor de ticket moesten gaan betalen. Stom, maar we hadden er nooit aan gedacht dat het spitstijd was waardoor de rit een uur duurden. De chauffeur van de Tuk Tuk wist het hotel ook niet echt goed te vinden en tussendoor maakten we zeker 2 stops omdat de chauffeur aan andere moest vragen waar wij heen moesten. Stom verbaasd zagen we, midden in Bangkok, een man met een olifant lopen en daar keken wij wel raar van op. We vroegen de man van het hotel of dit normaal was. Hij vroeg of wij iets gebruikt hadden...want nee, dit was niet normaal! Jammer dat ik er niet zo snel een foto van kon maken. Toen we terug wilden gaan naar KSR wilde de taxi chauffeurs dit niet doen omdat het te druk was op de weg. Er zat niets anders op dan dat we gingen shoppen, geen probleem natuurlijk want dat is hier met die belachelijk lage prijzen HEEL erg leuk! We kochten veel en vroegen ons later af hoe we dit nu weer in onze rugzak moesten krijgen....maar dat zien we morgen wel weer. We besloten wat om te gaan drinken alvorens we weer een taxi zouden aanhouden, in de hoop dat deze ons wel wilde rijden. Ik stuurde een sms bericht naar Iny om te zeggen dat we een olifant hadden gezien op straat in Bangkok en dat we dit wel apart vonden. Toen ik het bericht had verstuurd en naar rechts keek zag ik weer een olifant staan. Zou ik dan toch iets hebben gebruikt? Een vrouw kwam naar ons toe en vroeg of we voor 20 Bath eten wilden kopen voor de olifant. In eerste instantie wilden wij dit niet doen maar toen de olifant me zo ontzettend lief aankeek en een buigbeweging maakte bezweken we. We kochten eten en ik voerde het aan de olifant. Het plastic zakje waar het eten in had gezeten moest ik ook aan hem geven. Met zijn slurf pakte hij het en gaf het keurig aan zijn verzorgster.
Het was weer heel apart. Gelukkig hadden we een chauffeur gevonden die ons naar KSR wilde brengen en zo kwamen we daar om 20.30 uur aan. We kochten weer veel te veel kleding en een houten Thaise pop, waarvan we ook niet weten hoe we die mee moeten gaan nemen. We dropten onze spullen in het hotel, sliepen een beetje en gingen rond 22.00 uur KSR weer op...waar we nu heerlijk zitten. Het is nu bijna 00.00 uur en we gaan zometeen maar weer eens eten, want dat doen we hier de hele dag door. Allemaal kleine beetjes maar omdat het allemaal zo lekker is kunnen wij er geen genoeg van krijgen. Hoelaat we terug gaan naar ons hotel weten we nog niet want het is nog zo druk en gezellig....Morgen nemen we om 09.00 uur een taxi naar het vliegveld om naar Phuket te vliegen en als het goed weer is op Koh Phi Phi dan nemen we de ferry daarheen maar dat is dus nog even afwachten!