snowiestravel.reismee.nl

Costa Rica
Costa Rica Playa Herradura

Back to San Jose

zaterdag 10 september
Na een zeer slechte nacht was ik (Odette) om 06.00 uur al wakker en hoe meer ik om me heen keek hoe sterker ik het gevoel kreeg dat we hier zo snel mogelijk weg moesten!! Wat een vieze toko....!! Omstreeks 07.00 uur vertrokken we dan ook richting strand om daar nog een ontbijt te nuttigen maar aangekomen bij het strand bleek alles nog gesloten te zijn en daarom besloten we om maar vast een stuk te rijden en ergens onderweg een ontbijtje te pakken. Aangekomen bij Rio
Tarcoles, waar we eerder waren geweest om de krokodillen te bekijken, kochten we nog een shirt en nuttigden wij ons ontbijt. Ik was lekker aan het rijden toen we ineens politie agenten zagen staan met een lasergun en toen zij gebaarden dat we naar de kant moesten wisten we gelijk dat er iets niet klopten. We werden op de bon geslingerd omdat we de speed limit hadden overschreden...uhum, foutje van Odette. Daar waar ik 60 mocht rijden had ik 100 km gereden en dat was goed voor een bekeuring van 20.000 Colones, zo rond de 35 euro...Valt in vergelijking met Nederland erg mee...Rond 14.00 uur bereikten we San Jose alwaar we onze auto moesten inleveren bij het hotel en waar de receptioniste van het hotel belde met Alamo en 20 minuten later kwam Alamo onze auto ophalen, keurige service....De bekeuringen (ja, we hadden er al eentje voor fout parkeren) vergaten wij af te geven aan Alamo!! Nu maar hopen dat we het land uitmogen...

Smile
Of stiekem hopen dat ze ons niet laten gaan want het leven in Costa Rica is heel relaxt...!!!! Omdat het nog vroeg was besloten we San Jose nog een beetje in te gaan maar dit is echt een stad van niets die voor ons alleen goed was voor nog wat souvenirs. Morgen worden we rond 12.00 uur opgehaald bij ons hotel voor de transfer naar het vliegveld voor onze lange vlucht van 15 uur naar huis. Hier houdt het reisverslag dan ook op en kunnen wij terug kijken op een fantastische vakantie waaraan wij Pura Vida nog vaak zullen terugdenken.

‘Pura vida' is niet te vertalen maar het staat voor een gevoel of voor een aangename herinnering, krachtig en uitbundig!!

Overal hier in Costa Rica kom je dat tegen!!