snowiestravel.reismee.nl

Costa Rica
Costa Rica Poas

Wat gaan we doen?

vrijdag 9 september
Na een koude nacht in de bergen stonden we vanmorgen op met het idee om de Poas vulkaan te bezoeken maar toen we daar aankwamen meldde de jongen bij de ingang van het park dat het erg mistig was en dat de kans om de vulkaan te zien minimaal zou zijn. We besloten om het park niet in te gaan en weer moesten we ons dagindeling wijzigen dus raadpleegden wij wederom de Lonely Planet...wat zouden we inmiddels zonder de LP zijn begonnen? Omdat ik niet helemaal lekker was had ik sterk de behoeften om gewoon lekker een dagje aan het strand door te brengen en zo besloten we het dichtstbijzijnde strand bij San Jose op te zoeken en zo kwamen we terecht bij Playa Herradura waar we een cabin huurde, met weer onze eigen veranda, voor $20,-.
De cabin heeft een smal 2-persoonsbed, een douche met koud water en verder een beetje ruimte om nog een koffer neer te zetten maar het maakte ons niet veel uit want we zaten 500 meter van het strand en daar gingen we per slot van rekening voor. We dropten de koffers in onze hut en gingen op weg naar het strand in gezelschap met 2 honden die bij de eigenaar van de cabines horen. We aten wat aan het strand en helaas merkten we al snel op dat zwarte strand erg vies aandoet, het was hier heel anders dan in Manuel Antonia maar even verder op zagen wij een groot resort met wat gras liggen en we besloten om daar te gaan liggen....Na nog geen ½ uur heerlijk te hebben gelegen, met nog steeds de honden om ons heen, begon het op z'n Costaricaans te regenen maar wij gingen niet eerder weg voordat we hadden gezwommen in de zee. De temperatuur van het water was heerlijk en samen met de honden zwommen we wat!! Toen het steeds harder begon te regenen besloten we toch maar om weg te gaan en kochten eerst wat drinken en chips zodat we konden genieten op onze veranda. Helaas was dit maar van korte duur want de regen en de wind zorgden ervoor dat wij niet droog konden blijven zitten en dus verkasten we naar binnen waar we heerlijk het gekletter van de regen hoorden. Toen de regen een beetje was opgehouden, omstreeks 21.30 uur, gingen we nog een hapje eten aan het strand.
Ondanks de lichte teleurstelling van het strand hebben wij ons toch weer prima vermaakt.