snowiestravel.reismee.nl

Vluchten uit Allegro Papagayo....

snowie, 6 september 2005

Costa Rica
Costa Rica Allegro Papagayo - Playa Manzanillo

Vluchten uit Allegro Papagayo..

dinsdag 6 september
Na gisteravond nog wat gedronken te hebben met Mario, Lisa en Tyla, die toevallig ook hun laatste dagen in Costa Rica in dit resort doorbrachten, hadden we definitief besloten om zo snel mogelijk weg te komen uit dit resort. Leuk van de ontmoeting met Mario en Lisa was dat wij een logeeradres hebben wanneer wij naar Florida willen omdat zij daar wonen. Nu zal dat niet zo snel gebeuren omdat we Florida al een keer hebben bezocht, maar het aanbod was zeker leuk...wie weet is dit misschien een keer leuk voor een weekje!! Ook zij waren blij als ze weer naar huis konden omdat ze het ook verschrikkelijk vonden op het resort...pfff,ligt het gelukkig niet aan ons. Om 06.30 uur stonden we vandaag op om zo vroeg mogelijk weg te kunnen. We ontbeten en toen Alamo rent a car om 08.00 uur zijn desk opende meldden wij ons als eerste klant. Na wat rekenwerk besloten we de auto waarmee we de afgelopen dagen door CR reisden, nog voor 4 dagen te huren. We schrokken een beetje van de prijs van $398,-maar het weerhield ons er niet van om het niet te doen en zo vertrokken we om 09.00 uur van het resort op weg naar Manuel Antonio. Tussendoor stopten we in Canas, waar we op 3 september gratis gebruik maakten van Internet, zodat ik mijn reisverslag weer kon plaatsen en we konden genieten van een heerlijk bak koffie en wat eten. We hadden nog zo een 125 km te rijden waar je hier met gemak vier uit over doet. Na wat leeswerk in de LP en het bestuderen van de landkaart werd mij duidelijk dat we over de krokodillen brug zouden komen waarover wij eerder mensen hadden horen spreken. Eenmaal aangekomen maakten we hier een stop en bewonderden de krokodillen die heerlijk lagen te zonnen in de rivier Tarcoles. We maakten wat foto's kochten wat t-shirts en aten en dronken weer heel goed voor 4100 Colones, nog geen € 6,80. Toen ik thuis bezig was met de voorbereidingen van Costa Rica las ik op Internet dat CR geen goedkoop land zou zijn en dat het vergelijkbaar is met de prijzen in Nederland. Pure onzin want het duurste waarvoor wij hier tot nu toe hebben gegeten is $18,-. Waar koop je in NL nou een Smirnoff voor €1,67, volgens mij nog niet eens in de supermakrt...Het bezoek aan de krokodillen brug was een leuke tussnstop en we reisden verder op weg naar Manuel Antonio. Aangekomen in MA moesten we op zoek naar een Hotel en met behulp van de LP selecteerden we 3 hotels waar we informeerden naar de prijzen en een kijkje namen in de kamers. Zo selecteerde ik ook een goedkoop hotel voor 8 euro per nacht maar toen we deze kamer zagen wisten we niet hoe snel we daar weer weg moesten zijn. De cellen van de gevagenissen in NL zien er beter uit. Dit hadden we nog nooit gezien. We besloten om terug te keren naar het eerste hotel waar we hadden gekeken en boekten daar een kamer voor 2 nachten met airco, veranda, 2 grote kingsize bedden en een leuke omgeving voor $80,- voor 2 nachten, www.hotelmonoazul.com
Morgen zullen we het NP MA bezoeken en daarna zien we wel weer...misschien dat we nog een bezoek brengen aan Tortuguero. Ondanks dat we vandaag veel in de auto hebben gezeten was het toch weer een heerlijke dag. Manuel Antonio looks good.

Sappie: We rijden in een Toyota RAV 4WD...kennelijk waren de Outlanders op!! De Toyota is overigens een prima auto waar je lekker mee kan krossen!!

Aggie: Hou je je wel een beetje rustig tijdens de feestweek en niet te veel alcohol hé!!!

Bedankt voor jullie berichten want dat is echt leuk om te lezen.

Kus van ons, Pura Vida!!