snowiestravel.reismee.nl

Een helse tocht door Rincon....

snowie, 4 september 2005

Costa Rica
Costa Rica Rincon de la Vieja

Een helse tocht door Rincon...

zondag 4 september
Op nog geen 3 km verwijderd van ons Hotel is de ingang van het NP Rincon de La Vieja zodat wij met de auto zo bij het park waren. We kochten 2 tickets ($6,- p.p.) en besloten als eerste de ingang te nemen die ons naar de kokende modder zou brengen. Na een prachtige wandeling van 1½ uur, waarbij we ook nog langs een waterval kwamen, door de jungle, roken we op een afstand het zwavel, wat naar rotte eieren stinkt, en zo wisten we dat we in de buurt zaten. Een apart fenomeen om kokende modder, verscholen in de jungle, te zien borrelen. De temperatuur ligt tussen de 96 en 106 graden en de warmte voel je op een afstand. We zetten de wandeling voort en na een prachtige tocht waren we 3 uur later weer bij de uitgang. We aten en dronken wat zodat we vol energie aan de nieuwe tocht konden beginnen. Na een helse wandeltocht, waarbij we aardig moesten klauteren kwamen we na ruim 2 uur aan bij de fantastische waterval waar we heerlijk zwommen. Na wat gezwommen te hebben lieten we ons opdrogen in het zonnetje zodat we droog aan onze helse tocht terug konden beginnen. Ondanks de vele kilometers die we vandaag liepen was dit een overweldigende dag die wij niet snel zullen vergeten. Terug bij ons Hotel genoten we op onze veranda na van deze enerverende dag.