snowiestravel.reismee.nl

Verrast met een neusbeer

snowie, 3 september 2005

Costa Rica
Costa Rica La Fortuna - Rincon de la Vieja

Verrast met een neusbeer...

zaterdag 3 september
Helaas, maar onze tijd in La Fortuna zit er alweer op. Vandaag rijden we van La Fortuna naar Liberia alwaar we een bezoek zullen brengen aan Rincon de La Vieja. Na nog geen 15 minuten rijden werden we verrast met een Coati die plotseling voor onze auto stond. Het tamme dier bleef lange tijd bij ons in de buurt zodat ik met gemak foto's kon maken. Omdat we op een gevaarlijke plek stonden met onze auto moesten we toch weer instappen en doorrijden.
Met een brede glimlach op ons gezicht vervolgden wij onze tocht en al vrij snel daarna spotte ik talloze apen die van de ene boom naar de andere slingerden. Wederom stopten we de auto en ook nu stonden we weer op een onmogelijke plek maar het leek ons niet te interesseren want we sprongen uit de auto, met de camera's in de hand, en fotografeerden er flink op los. We genoten van de brullende apen maar toen passerende auto's begonnen te toeteren beseften wij dat we ons echt in een gevaarlijke positie bevonden en dus stapten we maar weer in en reden verder. Na 2 fantastische ervaringen was de behoeften aan cafeïne en nicotine flink gestegen en we besloten om ergens een rustmoment te houden. We arriveerden bij een hotel met panorama uitzicht op Lake Arenal. Terwijl we genoten van de koffie, het sigaretje en de mooie omgeving maakte ik nog wat shots van het prachtige meer welke helaas onder ging in wolken en mist!! Teruglopend naar de auto zagen we nog kleurrijke vlinders en zo fotografeerden we wat af op een dag als deze!! Aangekomen in het plaatsje Canas (na drie uur rijden en 75 km te hebben gereden) knorden onze maagjes en besloten we op aanraden van de Lonely Planet bij Hotel Canas te gaan eten. Voor we gingen zitten rende ik eerst naar de wc en zag tot mijn verbazing dat er een moderne pc met flatscreen stond (eindelijk iets van deze tijd). Ik vertelde het Onno en toen hij even later terugkwam van de wc vertelde hij dat het een draadloos netwerk is en hij besloot om de laptop uit de auto te halen om te kijken of het netwerk beveiligd is....Niet dus!! Ik had dus de tijd om ons reisverhaal op Internet te plaatsen terwijl we genoten van een overheerlijke maaltijd die ons nog geen 12 euro heeft gekost. We aten een goed stuk vlees met patat en sla, een kipsandwich,we dronken een biertje, een pineapple juice en koffie!! Wat een geweldige tent. Gratis Internet, goed eten voor heel weinig geld en zeer vrolijke mensen. Onze dag kon gewoon niet meer stuk. Inmiddels was het al 14.30 uur en omdat we nog een Nationaal park wilden bezoeken moesten we toch echt verder!! Aangekomen in het park werden we weer verrast met een dier die helaas weer de jungle inging toen wij uit de auto stapten. We trokken lange broeken aan, smeerden ons in met muggenolie en onze wandeltocht door de jungle kon beginnen. Al vrij snel hoorden we het gebrul van de apen, spotten we een kikker, weer zo een dier die ons niet de kans gaf om te laten zien wat voor een diersoort hij is omdat hij direct weer de bossen indook. We maakten een wandeltocht van ongeveer 1½ uur en gingen met het gebrul van de apen op de achtergrond volledig uit ons dak. Helaas moesten we terugkeren omdat het al 16.30 uur was. Erg jammer want dit park hadden we uitgekozen uit de Lonely Planet vanwege een prachtige waterval die zich er bevindt maar omdat het in Costa Rica om 17.00 uur schemerig begint te worden moesten we verstandig zijn en terugkeren naar onze auto. We vervolgden onze autorit op weg naar ons volgende Hotel waar we in het donker rond 18.00 uur arriveerde. Een prachtige Hyciande midden in Rincon de La Vieja waar we morgen kokend modder hopen te zien, vulkanen, dieren en een aantal watervallen. Costa Rica is echt Pura Vida!!