snowiestravel.reismee.nl

Costa Rica
Costa Rica La Fortuna

Trips in La Fortuna

vrijdag 2 september
Om 08.00 uur werden we opgehaald voor onze eerste geboekte trip. Samen met nog 3 anderen mensen bracht onze chauffeur Carlos ons naar de rivier waarover wij 3 uur met een boot gingen varen. Onze gids (ik weet zijn naam niet meer) vertelde ons onderweg het een en ander over het leven in Costa Rica. Halverwege onze autorit maakten we een stop om verse ananas en papaya te kopen bedoeld als tussendoortje tijdens onze tocht over de rivier. Aangekomen op de plaats waar we opstapten konden we bij een boerenfamilie nog gebruik maken van het sanitair...Natuurlijk kon ik het niet laten om gelijk het huis een beetje te inspecteren en ik keek mijn ogen uit!! Nadat we allemaal het huis hadden bewonderd konden we instappen in de boot en onze fantastische trip kon beginnen. Al vrij snel spotten we apen, grote vogels, een luiaard, een uil, iguanen en een schildpad. Na ongeveer 1½ uur varen was het tijd voor de ananas en de papaya en onze gids liet ons uitstappen op een stukje land waar het ongekend mooi was. Ik had onze gids verteld dat ik de dag ervoor in een snake garden een kleine kikker had gezien en de gids beloofden ons er eentje te zullen zoeken. Hij dook de jungle in, zonder schoenen, en kwam terug met gesloten handen...Zou het hem echt gelukt zijn? Hij zocht een groot bananenblad, deed zijn handen open en jawel hoor ‘het was hem gelukt'. Een kikker van nog geen 3 cm met een rood lijfje en blauwe pootjes, door de locals de ‘blue jeans frog' genoemd, paradeerden over het bananenblad. Het prachtige beestje, welke overigens wel giftig is, liet zich gelukkig goed fotograferen!! Na deze overweldigende ervaring namen wij weer plaats in de boot en nog geen 10 minuten later liet een krokodil zich heel even zien maar toen hij ons hoorden dook hij gelijk weer onder water! De tocht over de rivier was er eentje die wij niet hadden willen missen! De gids nam ons daarna nog mee naar een restaurant waar iguanen vrij rondlopen. Nu hebben wij vorig jaar in Mexico groot formaat iguanen (leguanen) gezien maar deze waren aanzienlijk groter en vooral mooier. Zover wij konden tellen liepen er zeker 10 rond! Dit hadden we mooi nog even meegepikt tijdens onze trip!! Eenmaal weer aangekomen op ons resort hadden we niet eens de tijd om te lunchen omdat onze volgende trip alweer zou beginnen. Samen met onze chauffeur, Carlos again, en onze gids vertrokken we richting de stuwdam van La Fortuna waar we ons in de regenponcho hezen omdat het inmiddels stevig was gaan regenen. Met z'n drietjes trokken we door het regenwoud waar onze eerste ontmoeting met een slang binnen 1 minuut was gemaakt. Deze gele giftige slang zat rustig op een blad in afwachting van zijn prooi!! Over in totaal 6 hangbruggen, waarvan de hoogste 76 meter is, wandelden we bijna 2 uur door dit prachtige regenwoud. Ondanks dat onze gids druk op zoek was naar nog meer dieren bleek later dat we het met de gele slang moesten doen!! Niet getreurd want de wandeling over de hangbruggen was een bijzondere ervaring!
's Avonds zijn we met Mario, Lisa en Tyla, de mensen die wij leerden kennen tijdens onze boottrip, naar het centrum van La Fortuna geweest om wat te drinken. Een goede afsluiting van deze waanzinnige dag!!