snowiestravel.reismee.nl

Costa Rica Punta Uva - La Fortuna

Lange autorit....

donderdag 1 september
Vandaag vroeg uit bed voor onze autorit van Punta Uva naar La Fortuna. Ontbijten op het park waar we sliepen was zo vroeg nog niet mogelijk en dus besloten we onderweg ergens te ontbijten. Rond 06.30 uur vertrokken we vanaf Punta Uva en omstreeks 14.00 uur bereikten we La Fortuna. Een mooi park met cabins met eigen veranda en uitzicht op de Arenaal Vulkaan. Bij de receptie van het park boekten we 2 trips voor morgen. In de ochtend zullen we een tocht over de wateren maken waarbij ons beloofd is dat we zeker apen en kaaimannen zullen spotten. In de middag maken we een wandeltocht over hangbruggen. We zijn benieuwd!! Vanmiddag een bezoekje gebracht aan het toeristenplaatsje La Fortuna waar ik een paar mooie fotoboeken van Costa Rica heb gekocht. Omdat het weer etenstijd was en we trek hadden in een pizza zochten we naar een pizzeria en vonden deze ook. Voor 2000 Colons (3,50 euro) kocht je een kleine pizza en voor 3800 ( 6,40 euro) een large pizza...Hadden we eerst maar geïnformeerd naar het formaat van de pizza's want een kleine pizza was goed voor 2 personen en de large pizza was goed voor 4 personen...Daar zit je dan met z'n tweetjes met 2 van zulke enorme pizza's voor je neus!! Wat we zagen gebeuren is dat de pizza's in een doos werden gedaan zodat we ze mee konden nemen....Alsof we daarop zaten te wachten! De eerst volgende prullenbak in La Fortuna werd gevuld met onze pizza!! De enorme doos heeft wel even als paraplu gediend want met gemak konden we er met z'n tweetjes onder en dat was wel makkelijk met de enorme regenbuien van vandaag. Na het eten bezochten we de Tabacon Hot Springs. Een paradijs met watervallen waarbij sommige baden een temperatuur bereiken van 41c..., de hoge temperaturen van het water zijn afkomstig van de Arenaal Vulkaan. Helaas heeft de Arenaal Vulkaan geen eruptie gehad hoewel wij later in de avond op het hoogste puntje van de vulkaan zeker stromend lava hebben gezien. Misschien dat de grote eruptie nog komt? Het zou een fantastische ervaring zijn om dat te zien maar een vulkaan werkt helaas niet op commando en we zouden van geluk mogen spreken als wij dit meemaken!! Keep on dreaming....