snowiestravel.reismee.nl

Costa Rica Punta Uva

Omgeving Punta Uva....

woensdag 31 augustus
Voor de wekker was ik (Odette) wakker en dit was een mooie gelegenheid om op het strand hier in Punta Uva een paar mooie shots te maken van de zonsopgang en de rust op het park met de geluiden van de dieren op de achtergrond. Wat een heerlijkheid!! Het werd tijd om Onno wakker te maken zodat we ons ontbijt konden gaan nuttigen om daarna op pad te gaan met onze 4WD. Rond 08.30 uur vertrokken we vanaf het park om zo te genieten van de prachtige omgeving. Na wat leeswerk in de Lonely Planet bezochten we het plaatsje Bribi in de hoop hier de waterval aan te treffen welke volgens de LP een grote zou zijn. 3 km verwijderd van Bribi, in het plaatsje Volio, zou de waterval moeten zijn. Na wat gesproken te hebben met de plaatselijke bevolking vernamen we helaas dat de waterval niet op eigen gelegenheid is te bezoeken en direct werd ons een gids aangeboden om met ons mee te gaan. We hebben het maar gelaten voor wat het was en zo gingen we op advies van een van de mensen die we spraken naar het plaatsje Manzanillo.
Het aan het strand gelegen Manzanillo is niet meer dan een dorp met een paar huisjes, wat slaapplaatsen voor de toeristen maar wel een overweldigend mooie natuur. De jungle is gelegen aan het strand en zeker de moeite waard. We spotten een eekhoorn, veel rode krabben en natuurlijk weer wat spinnen. Na onze wandeltocht door de Jungle beloonden we ons zelf met een Malibu, bier en rijst met bonen (dat moet je toch minstens een keer hebben gegeten bij een bezoek aan CR). Met muziek van Bob Marley op de achtergrond waanden wij hier ons toch echt in de Caribian, gatver wat naar allemaal!! Een heerlijke rustige dag die we afsloten met avondeten op het park onder het genot van wat drinken met wederom een scala van prachtige dierengeluiden. Morgen hebben we een lange reis voor de boeg en daarom zal de wekker ons om 05.00 uur wakker maken....So it's time to go sleep!!