snowiestravel.reismee.nl

Costa Rica
Costa Rica San Jose - Punta Uva

Op weg naar Punta Uva...

dinsdag 30 augustus
Voor dag en dauw opgestaan omdat we allebei wakker waren. Rond half 7 genoten we al van ons ontbijt zodat we daarna nog even de tijd hadden om een beetje van de stad San Jose te proeven alvorens onze auto om 09.00 uur werd afgeleverd. Nadat we het papierwerk voor de auto hadden afgerond vertrokken we dan rond 10.00 uur op weg naar Punta Uva alwaar we 2 overnachtingen hebben. Na nog geen 30 km gereden te hebben passeerden we het eerste regenwoud NP Braulio Carillo. Onze eerste wandeltocht door het regenwoud hadden we hier. Ruim 1 uur stiefelden we door het ongerepte regenwoud waar we helaas geen bijzondere dieren spotten. Hier en daar een salamander, veel mooie en grote vlinders en onherkenbare dierengeluiden. Na onze wandeltocht reden we verder en ook dit was een korte rit omdat het volgens de LP de moeite waard zou zijn om met een soort bakkie in de lucht door de jungle te gaan (Aerial Forest Trams)..maar liefst een bedrag van $49,- dollar p.p. moesten we betalen om dit 'zogenaamde avontuur'mee te maken!! Helaas stroomden de adrenaline niet door ons lijf en moesten we betreuren dat het hier om een trip ging die leuk is voor de oudjes. Gelukkig spotten we voor dit geld wel een miereneter die zich maar al te graag door ons toeristen liet fotograferen en ook veel grote spinnen gingen ons niet onopgemerkt voorbij!! Onze conclusie was toch wel dat de wandeltocht van $6,- p.p. door Braulio Carillo een stuk boeiender was. We moesten flink doorrijden om voor het donker op onze plaats van bestemming te zijn. Dit word je namelijk geadviseerd en wij kunnen dit nu alleen maar beamen. Nog nooit hebben wij wegen meegemaakt zoals de wegen hier in CR. Een gratis lichaamsmassage gedurende de autorit is inbegrepen bij een reis door CR. Wegen houden soms ineens op en gaan dan over in een grote grindbak waar een 4WD onmisbaar blijkt te zijn. Een ritje in de auto is zeker goed voor de lachspieren want ik (Odette) kreeg er de slappe lacht van. Mijn eerste dag in CR is dus gelijk getest en ik kan zeggen dat ik geslaagd ben. Veilig, je vraagt je af hoe dat kan als je de wegen zou zien, zijn we aangekomen bij onze lodge (www.suerre.com). Weer volledig uitgeput (maar wat wil je na zo een intensieve autorit) lagen we wederom vroeg op bed. Overigens is het hier wel een leuke plek waar je je midden in de vrije natuur waant. De salamanders, BIG sprinkhanen en allerlei andere vreemde insecten zijn hier niet zeldzaam. Op naar een nieuwe dag warbij we ons morgen zullen vervoegen tussen de Bob Marleys van CR want we gaan naar het plaatsje Puerto Viejo...Dit typische Caribische plaatsje wordt gekenmerkt door zijn levendige atmosfeer met reggae muziek en Rastafarians..!!!