snowiestravel.reismee.nl

Lanzarote was heerlijk

Lanzarote was heerlijk..

Lanzarote 19 t/m 26 december 2010

Wanneer we 's nachts ons huis verlaten voor onze vlucht naar Arrecife in Lanzarote, domineert het extreme winterweer Nederland. Auto's glijden met 30 km per uur over de A9 en wanneer we een auto in het rond zien gaan beseffen we dat het menens is. Van de A9 herkennen we helemaal niets, het enige dat we zien is sneeuw, sneeuw en nog eens sneeuw. Een uur later komen we aan op Schiphol waar alles vlotjes lijkt te verlopen. Wanneer er wordt omgeroepen dat we kunnen boarden zijn we blij met dit bericht. Veel vluchten zijn vanwege het extreme weer vertraagd of volledig gecancelled, maar die van ons dus niet. Helaas vertelt de gezagvoerder ons niet heel veel later dat ons vliegtuig, vanwege een haarscheur in het raam van de cockpit, niet kan vertrekken. Omdat er geen andere vliegtuigen beschikbaar zijn zal onze vlucht op zijn vroegst om 17.30 uur vertrekken. We besluiten daarom op één van de veldbedjes, die Schiphol heeft geplaatst voor gestrande reizigers, te gaan slapen. We hebben immers nog een lange weg te gaan, maar wanneer we na 2 uur slapen weer wakker worden is het pas 10.00 uur. Onno klaagt meer en meer over pijn in zijn kies en daarom nemen we het besluit Schiphol te verlaten en weer naar huis te gaan. Onno gaat langs bij de tandarts en moet na zijn vakantie terug voor een wortelkanaalbehandeling. Omstreeks 16.00 uur gaan we weer terug naar Schiphol en uiteindelijk gaat ons vliegtuig om 20.00 uur de lucht in, 14 uur later dan gepland. Volledig uitgeput komen we om 00.15 uur aan in Arrecife. Terwijl Onno op onze koffers wacht regel ik vast de auto zodat we gelijk weg kunnen. Na veel zoekwerk bereiken we ons appartement om 02.00 uur. De ligging en de pracht van het appartement doet ons de lange reis snel vergeten, evenals het koude winter weer in Nederland. In de dagen die volgen verkennen we Lanzarote met onze huurauto, genieten we van het mooie weer en verbazen we ons over de maanlandschappen hier op het eiland. Hoewel Lanzarote onder Spanje valt is er weinig dat je daaraan doet denken, met uitzondering van de Spaanse taal. Je hebt hier weinig tapas bars, terrasjes zijn schaars en 's avonds is het heel rustig op de straten. Desondanks kijken wij terug op een heerlijke en rustige week, maar toch gaan wij de volgende keer weer naar het ‘echte' Spanje.

Dit reisverslag willen wij afsluiten met speciale dank aan Petra, Jacqueline en Eef. Dankzij jullie kwamen wij naar Schiphol, werden we van Schiphol naar de tandarts en huis gebracht, en van huis weer naar Schiphol. Top, zeker gezien de barre weersomstandigheden waarin jullie ons reden!

Mijn reis
1 reacties, waarvan 1 nieuw

M & J - 143 dagen 4 uur geleden

Hallo lievers,
Ziet er lekker uit maar ik ga je foto`s via je boek goed bekijken, het gaat zo langzaam op de web log dat ik de laatste foto`s in het klein heb gezien. Ik vind je verslag ook wel apart hihi het gaat meer over het wegkomen hier, dan over je vakantie zelf.
Maar juulie hebben weer genoten en lekker gegeten en wijntjes geproefd en lekker aan de ontspanning gewerkt, ook heel prettig.

Tot straks en alvast een dikke knuf xxx