snowiestravel.reismee.nl

Kiteboarding Hua Hin

Kort filmpje van onze Kiteboard lessen in Hua Hin in Thailand en de uitslag van de prijsvraag.....

Onze laatste weken in Thailand hebben ons gebracht waarvoor we kwamen. Zon, strand, zee, lekker eten en Kiteboard les. Wanneer we aankomen in Hua Hin, een plaatsje gelegen aan de kust, melden wij ons bij de Kiteboard school. Na wat informatie te hebben ontvangen besluiten we om de volgende dag een 3-daagse cursus bij een Nederlandse instructeur te starten. Wanneer we ons de volgende dag melden worden we in een harnas gehesen, krijgen we een bar en een Kite in onze handen geduwd, en moeten we een reddingsvest aan en een potje op ons hoofd zetten. We lijken wel een paar Paashazen, maar met Pasen in aantocht maakt dat ook niet veel meer uit. We zijn verzekeringstechnisch in elk geval gedekt. Termen als boddy draggen, Powerzone, Powerline en nog veel meer termen beginnen al aardig te duizelen maar volgens Glenn, onze instructeur, mogen we die weer snel vergeten. Dus dat doen we dan ook maar. We beginnen met het oppompen van de Kite, wat zwaar valt met die hitte, maken de stuurlijnen en powerlijnen vast en lopen dan met de Kite heel rustig de zee in waar we dan toch echt moeten proberen om die Kite de lucht in te krijgen. Mensen die vliegeren zullen dit snel onder de knie hebben want ons wordt verteld dat de techniek hetzelfde is. Aangezien wij nog nooit hebben gevliegerd valt de Kite bij ons steeds uit de lucht. Na wat geploeter lukt het dan ons toch om de Kite in de lucht te houden en wanneer we merken dat we uit het water worden getrokken (dit noemen ze boddy draggen) begint het steeds leuker te worden. Bij onze 4e uur les krijgen we het steeds beter onder controle en op onze laatste dag hopen we met een board en Kite te kunnen oefenen. Het is leuk, erg leuk zelfs om te doen. We hebben een klein filmpje waarin jullie Onno bezig zien en waar we wat foto's in hebben verwerkt.Dan nog de prijsvraag: Het begint er op te lijken dat het doorgestoken kaart is (maar dat is het echt niet) wanneer wij jullie vertellen dat Jolanda en Mike het dichtst in de buurt zaten. Het aantal kilometers dat wij door Australia hebben gereden bedraagt 4705 kilometer. Jolanda en Mike: wij nemen jullie graag een keer mee naar het casino om met ons geld te gokken. Wie weet kunnen jullie dan voor ons een hoop geld winnen zodat wij weer lekker op reis kunnen J. Dit was dan echt het laatste verslag! We hopen jullie allemaal weer snel te zien en te spreken.Liefs van Onno en Odette

Mijn reis
6 reacties, waarvan 6 nieuw

Agnes, Arjen, Tom en Yuan Yuan - 418 dagen 3 uur geleden

Wat een heerlijke afsluiting van een prachtige (en vooral lánge) reis. Het is wel voorbij gevlogen, drie maanden is dan ineens zomaar voorbij. Ongelofelijk. Maar fijn dat jullie weer thuis komen en tot heel gauw.

Dikke kus en knuffel, geniet nog even van de laatste zonnestraaltjes want hier momenteel windkracht 8 en regen .....

XXX

Thea - 418 dagen 3 uur geleden

Hallo Hallo O:O
Net weer even bij gepraat en de Foto`s weer bekeken ,heel spannent en een nieuwe uitdaging,zo over het water ,het zal een heel apart gevoel zijn .
geniet nog van het laatste dagje,en gauw weer tot ziens zaterdag Groetjes liefs van ons PA en Ma xxxx

Mike & Jolanda - 418 dagen 2 uur geleden

Hallo lieverds,

Wat lekker dat jullie de laatste week zo stoer afsluiten.
Hihihi geweldig dat we weer gewonnen hebben die doorgestoken kaart gaan we in het casino inzetten!!!
Het ziet er wel heel gaaf uit dat Kiteboarden
Voor het einde van de week een hele goede thuisreis en neem het zonnetje maar mee hier naar toe (Het lijkt wel herfst hier ;-(

tot gauw
XXX M & J

sandra en Andrew - 417 dagen 23 uur geleden

Onno en Odette,

Oh wat worden we jaloers van dat laatste verhaal en de foto`s. Goede reis terug, en inderdaad neem een zonnetje mee, het is hier een groete natte boel !!

Eef & Jacq - 417 dagen 23 uur geleden

Leuk te lezen dat jullie het nu prima naar jullie zin hebben en bovenal heel mooi weer!
Hopelijk hebben jullie niet al te veel spierpijn van het 'Kite-n' ;-)
Groeten uit een herfstachtig Nederland (hoor net de hagel tegen de ramen tikken :-(

Cya

Sandra, Rob en Chloe - 416 dagen 8 uur geleden

Jeetje, wat zijn die maanden voorbij gevlogen!!!

Fijn dat jullie zo lekker hebben genoten de laatste weken in Thailand. Een hele goede terugreis.

Tot snel,
Liefs