snowiestravel.reismee.nl

Australia deel 2, filmpje met prijsvraag en goodbye Australia

Australia deel 2, filmpje en weer een nieuw land..!!! Ons laatste verslag over Australia komt vanuit.....?? Tevens hebben we een filmpje geplaatst waar de prijsvraag in is verwerkt. Klik op video en dan op Australia O & O 2010.

Australia -2e reisverslag
Niet geheel zonder stress verlaten we Australia, want wanneer we aankomen op het vliegveld van Brisbane, voor onze vlucht naar Bangkok, vertelt de grondstewardess ons dat we moeten kunnen aantonen dat we Bangkok weer verlaten. Er zit niets anders op dan dat we stel op sprong een ticket moeten boeken waarmee we aantonen dat we Bangkok daadwerkelijk zullen verlaten. Wanneer we dit niet doen kan de dame ons niet inchecken. Ze verwijst ons naar het Flight centre waar we een ticket kunnen boeken, maar als de man ons vertelt dat een enkele ticket Bangkok-Amsterdam 2300 dollar voor 2 personen kost schrikken we ons dood. Gelukkig hadden we zelf vooraf al gezocht op Internet en wisten daarom dat een ticket niet meer dan 1400 dollar mocht kosten. We zochten naar een pc met Internet en na even surfen vonden we inderdaad een ticket voor 1380 dollar. Nu moesten we alleen nog een print hebben waarmee we de dame konden aantonen dat we Bangkok zouden verlaten. De printer die bij de pc stond gaf een error omdat het papier op was. Onno informeerde bij verschillende balies en kwam gelukkig terug met papier. Een zucht van verlichting was van korte duur want toen de pc weigerde te printen moesten we op zoek naar een andere printer. Terwijl Onno op mij wachtte bij de incheckbalie doorzocht ik het vliegveld op zoek naar een printer. Na 10 minuten over het vliegveld te hebben gestruind zag ik dan eindelijk in de verte een printer staan. Ik maakte haast want van het idee dat we niet weg zouden komen maakte me niet blij. Aangekomen bleek ook deze printer geen papier te hebben. Op een verlaten vliegveld ging ik op zoek naar iemand die mij wat papier kon geven. Met 2 blaadjes in mijn handen rende ik weer terug naar de printer waar het me na lang geploeter lukte om via printscreen de tekst in een Word document te plakken en uit te printen. Nu konden we eindelijk inchecken.

Maar waarom weg uit het land downunder?
Ons 2e deel van Australia brengt ons in Noosa. Een schattig klein dorpje gelegen aan de kust en een waar paradijs voor surfers. Over hoge golven denderen de surfboys er op los en bij het zien hiervan raken wij erg enthousiast. We besluiten daarom de volgende dag privé les te nemen en als twee stuntkippen liggen wij meer in de zee dan dat we op die plank staan. Toch hebben we veel lol!Wanneer we de volgende dag wakker worden regent het nog steeds en met vreselijke spierpijn van het surfen stappen we in de auto op weg naar Hervey Bay. Vanuit Hervey Bay kun je naar Fraser Island. FI is een bounty eilandje waar Dingo's leven en waar je, als het niet regent, een leuke tijd kunt beleven. Omdat de weersvoorspellingen alleen maar regen voorspellen blijven we niet in HB en rijden we via Bundaberg en Yeppoon verder naar MacKaay. We informeren bij het toeristeninformatiecentrum naar een lodge in de bergen voor het spotten van de platypus. De dame boekt een nacht voor ons en zo vervolgen we wederom onze autorit.

De afstanden hier in Australia zijn ongekend en een autoritje van 500 kilometer is meer dan normaal. Zo vertelde een vrouw mij dat ze 200 kilometer moet rijden als ze naar de bioscoop wil.

Wanneer we aankomen bij de lodge wanen we ons in een prachtig natuurreservaat waar we worden overladen met kikkers, vogels, regen en jammer genoeg maar 1 platypus (vogelbekdier). Toch was onze missie geslaagd bij het zien van die ene platypus, want dat was immers de reden van ons bezoek. Wanneer we de volgende dag aankomen in Airlie Beach zien we voor het eerst backpackers en travelagencies. We boeken direct een tour en zo varen wij de volgende dag naar het Great Barrier Reef waar we snorkelen, Onno een introductieles duiken neemt en wij samen een helikoptervlucht maken boven het Great Barrier Reef. Een prachtige dag zonder regen, maar wanneer het 's avonds weer begint te regenen besluiten wij om onze laatste weken van de vakantie door te brengen in Thailand. We willen geen regen meer, we willen geen verre afstanden meer rijden..Nee, we willen alleen nog maar zon, lekker eten en gewoon even relaxen.Vanuit Thailand willen wij iedereen bedanken voor alle leuke reacties en ook het Skypen vonden wij erg leuk! Helaas zit onze tijd er alweer bijna op. De tijd is voor ons voorbij gevlogen en met heel veel mooie herinneringen kijken wij terug op een fantastische tijd in Argentina, NZ, Australia en wat Thailand ons nog zal brengen moeten we afwachten! Op zaterdag 3 april 2010 landen wij met vlucht CI0065 om 09.10 uur op Schiphol. Een dag later dan gepland! Ps: De prijsvraag van Australia is verwerkt in het filmpje. We hopen natuurlijk ook nu weer op veel reacties.

Heel veel liefs van Onno en Odette
Kanchanaburi, Thailand 15 maart 2010

Mijn reis
10 reacties, waarvan 10 nieuw

Willem Linda en Romy - 430 dagen 3 uur geleden

Hey Hallo,
Leuk om weer wat van jullie te horen, op de video te zien hebben jullie het naar jullie zin daar.
Alleen jammer van al die regen , een schrale troost hier regent het vandaag ook, na twee dagen mooi weer.
Lekker dat jullie naar Thailand gaan voor de laatste weken, even relaxen na een lange en vermoeiende reis.
Wat de prijsvraag betreft denken wij dat jullie 4444 kilometer hebben gereden.
Wij gaan van de zomer drie weken naar Bali, en we hebben er nu al zin in!
Nog heel veel plezier in Thailand en tot Horenssss
Groetjes van ons.....

(schone)zus - 430 dagen 2 uur geleden

Wat een gaaf gemonteerd filmpje met toepasselijke achtergrond muziek. Mooie beelden en wat hebben jullie een lol met elkaar! Ik ga straks nog een keer kijken voor de prijsvraag. Leuk je weer gesproken te hebben en ik zal vanaf hier ook iedereen vast de groeten doen, bij deze. Geniet nog lekker in Thailand en in ieder geval tot op Schiphol, lieverds. IKje

(schone) zus - deel 2 - 430 dagen 2 uur geleden

En natuurlijk ook de groeten van GJ.

Eef en Jacq - 428 dagen 22 uur geleden

Hallo lieverds,

Fijn dat jullie nog even gaan nagenieten in taaitaailand. Ik heb genoten van jullie verhalen en ben blij jullie snel weer te kunnen zien.

Wij zijn net terug van een hele leuke vakantie met een hoop verhalen, maar die vertellen we graag live met een borrel.

Ik ga morgen even het filmpje bekijken, we zitten nog even moe te zijn.

Kuzzzzzzz Eef en Jacq

Eef en Jacq - 428 dagen 22 uur geleden

Toch nog maar even het filmpje bekeken. Het ziet er geweldig uit. Vooral dat Great Barrier reef, wow....

Ik doe ook maar weer eens gokken dan.
Wij gokken op: 4575 km

Liefs,

E & J
XXX

M & J - 428 dagen 4 uur geleden

Hallo lieve reizigers,

Het filmpje was weer erg leuk om naar te kijken. Ondanks dat het niet helemaal jullie landen waren hebben jullie toch onwijs genoten. Die dieren in je voortuin is toch helemaal leuk...en met het helikoptertje, gaaf hoor. Nu weer in een vertrouwde omgeving dus we zijn benieuwd hoe het daar weer is. lekker Massage en eten mmmm.
Hier schijnt het zonnetje vandaag dus dat is wel even lekker. Ook hebben we 3 dagen zon gehad in Oostenrijk wat erg gezellig was. Maar dat horen jullie nog wel. Al hoewel we hebben afgesproken wat in Kirchberh is gebeurd blijft in Kirchberg hihi...Geniet nog even van alles en tot gauw maar weer.
Antwoord op de vraag denken wij:4646 km.

Kussies van ons xxxx.

Thea - 428 dagen 4 uur geleden

Hoi hoi Onno en Odette
Wat hebben jullie weer een hoop avonturen beleeft en geweldige dingen gedaan .Als ik jullie zo heerlijk in die golven zie met die surfplank lijkt me heerlijk ,en in de helikopter ook een leuke ervaring,ja en zo zijn die weken ook voor ons om gevlogen ,en schiet het weer aardig op nog 2 weken en dan is het zover ,en hopen we dat het hier ook wat beter weer is .Nou geniet maar lekker van het zonnetje en rust maar lekker uit,we krijgen wel een belletje om jullie weer op te halen .Gauw weer tot ziens he veel liefs van ons .hartelijke groetjes PA en MA ..xxxxxx

Rienk en Mieke - 428 dagen 1 uur geleden

Onno en Odet
Wat hebben jullie veel gezien en gereisd en nu even lekker uitrusten in Thailand geniet er van groetjes Rienk en Mieke.

iny - 427 dagen 22 uur geleden

Gokje voor de prijsvraag: 4010. Dikke kus.

Agnes, Arjen, Tom en Yuan Yuan - 426 dagen 23 uur geleden

Gaaf filmpje en leuk om allemaal te zien!!! Ik denk dat het om 4001 km gaat. Zal er wel weer vét naast zitten denk ik. Het kan heel goed 4999 km zijn. Het is een gok tussen die twee nl.

XXX Agnes.