snowiestravel.reismee.nl

Uitslag prijsvraag en 1e verslag Australia

Alweer bijna het laatste bericht...

Allereerst even dit:
Willem, Linda en Romy: hoe was jullie wintersport?
Linda: Alvast van harte gefeliciteerd met je verjaardag..

Sandra, Rob, Ben en San: hoe was jullie wintersport?

Jo, Mike, Sjak, Eef, Raymond en Sonja: Wanneer gaan jullie ook alweer met wintersport?

Ko en Marlies: Hoe was jullie avontuur?

Loeki: Heb je het weer lekker gehad op C?

Agnes: Wanneer zie ik je weer op Skype?

Hester en Marco: Hoe gaat het met Alano?

Zusje: De volgende keer met geluid... :-)

Verder willen we iedereen weer bedanken voor de leuke reacties.

Australia - 1e reisverslag
Onze keuze om Nieuw-Zeeland te verlaten gaat gepaard met gemengde gevoelens als tijdens onze laatste dag de zon schijnt. Hoe is het toch mogelijk? Ook wij vragen ons dat af wanneer we de laatste zonnestralen op ons lichaam voelen branden, maar direct beseffen we dat het over een uurtje zomaar weer kan regenen en zo vertrekken wij de volgende dag van NZ naar Australia...en raad eens?

Aangekomen in Melbourne zijn we erg blij met de temperatuur van 30 graden maar bij het zien van de vele Sushi restaurantjes worden we nog blijer en zijn we niet meer te houden. Als 2 kleine kinderen staan we te trappelen en watertanden voor de vitrine en kunnen we geen keuze maken. Voor $ 2,30 zo een grote Sushi? Dat is nog geen 1,50 euro zeggen we tegen elkaar! Tja, en wat doe je dan wanneer je geen keuze kunt maken? Nou, die keuze is natuurlijk niet zo moeilijk! Ons gevoel bij Australia is gelijk goed en de temperatuur van ca. 10 graden, zware bewolking en mistbanken waarin wij ons vanmorgen in NZ nog bevonden, zijn we snel vergeten.

We huren voor 14 dagen een auto met campinguitrusting. Hoewel we de intentie hebben om in hostels te slapen zijn we erg blij met onze campinguitrusting, want wanneer we aankomen in Philip Island zijn alle betaalbare hostels volgeboekt. We vinden een plekje op de camping en zo kruipen wij 's avonds weer ouderwets in de slaapzak op een luchtbed. Waar we ooit begonnen zijn we nu weer geëindigd! Toch genieten we wanneer we 's avonds tijdens een potje dammen met een wijntje een possem met een jong op z'n rug in de boom zien zitten. Wil je weten wat een possem is dan moet je maar even Googlen!

De pinguïnparade waarvoor wij naar Philip Island zijn gekomen blijkt een grote flop wanneer we vernemen dat je vanaf een tribune, samen met nog 3000 andere mensen, de pinguïns vanuit zee het strand ziet op komen lopen. We vinden het zonde om hier een hoop geld voor uit te geven met de wetenschap dat we in Argentinië met nog geen 25 mensen letterlijk tussen de pinguïns doorliepen. We rijden daarom de volgende dag wat rond met de auto in PI en bezoeken nog een Koala centrum.

Volgens planning starten we met de route langs de Great Ocean Road. Een route van 200 kilometer langs de kust laat ons mooie stukjes zien, maar om nu te spreken van werelds mooiste route langs de kust, daar zijn wij het niet helemaal mee eens. We nemen alle tijd voor de GOR en slapen op leuke plekjes waar we heel veel mooie vogels zien en de eerste kangaroes zien en zelfs voeren, maar als ik Onno 's avonds vraag wat hij tot nu toe van Australia vindt is hij, net zoals ik, niet heel erg enthousiast. De vlakke landschappen en spooky dorpen geven ons het gevoel of we de enige mensen zijn die door Australia reizen. Nee, dan waren de landschappen in NZ toch een heel stuk aantrekkelijker! We bespreken alle mogelijkheden en besluiten om terug te gaan naar Argentina om daarvandaan verder te vliegen naar Chili. Ons idee wordt weer snel van tafel geveegd wanneer we ruim 1100 euro per persoon voor een ticket moeten betalen en ruim 16 uur heen en terug moeten vliegen.

We vervolgen onze route en zijn, na de berichtgeving over de aardbeving in Chili, blij met onze keuze. Via de Grampians, waar we 's morgens ontbijten met wel 10 kangaroes voor onze deur, rijden we via de outback naar Broken Hill. Over een rechte weg van ruim 300 kilometer, zonder onderweg ook maar een winkel of benzinepomp tegen te komen, rijden we uren door de desert. Wanneer ik Onno vraag om even te stoppen om een foto te maken weet ik niet hoe snel ik weer de auto in moet. We rijden verder en ik onderneem nogmaals een poging om een foto te maken. Ook nu ben ik binnen een paar seconden weer terug in de auto. Omdat sommige stukken door de outback saai zijn verzinnen we iets om de tijd een beetje te doden. We beginnen met het fotograferen van (waarschuwing)borden maar omdat uitstappen onmogelijk is nemen we foto's door het raam van de auto heen. Het begint ons inmiddels aardig te irriteren dat we niet kunnen uitstappen want we verlangen nu toch echt naar een bak koffie en een sigaret. Omdat roken in de auto ten strengste verboden is moeten we dus ergens stoppen...maar ja, uitstappen is nog steeds een probleem. Met het raam op een kiertje roken we dan toch stiekem een sigaretje want de sfeer wordt er niet gezelliger op.

Wanneer we aankomen in Broken Hill zijn we blij met het koffietentje dat we zien. Vol goede moed stappen we uit maar al snel blijkt dat ze hier ook zijn. We vluchten naar binnen en begrijpen niet hoe de mensen hier kunnen leven met al die....VLIEGEN om hun heen. Tientallen vliegen die binnen no-time over je hele lichaam zitten en je oren, mond en neus in vliegen. We hebben zoiets nog nooit meegemaakt en nooit geweten dat vliegen zo irritant kunnen zijn. We moeten vluchten, vluchten voor de vliegen en daarom vertrekken we de volgende dag terug naar Melbourne.

We boekten een vlucht voor 4 maart as naar Brisbane aan de oostkust. We vinden dat we ook Australia een eerlijke kans moeten geven. Toch moeten jullie niet vreemd opkijken wanneer het volgende verslag (en waarschijnlijk laatste) vanuit een ander land komt. Ondanks dat we niet enthousiast zijn over NZ en Australia vermaken wij ons nog elke dag meer dan prima. Het is natuurlijk lang niet allemaal negatief want we maken echt fantastische momenten mee maar het zijn gewoon ‘onze' landen niet.

Prijsvraag
Dan hebben we nog de uitslag van de prijsvraag................Wij maakten 581 foto's.
Dit betekent dat Sandra en Andrew met 579 het dichtst in de buurt zaten. Sandra en Andrew: Kunnen jullie ons jullie postcode en huisnummer doorgeven zodat wij het pakketje naar jullie kunnen opsturen. Jullie kunnen dit sturen naar snowie@xs4all.nl
Leuk dat jullie mee hebben gedaan en natuurlijk gefeliciteerd!

Groeten en liefs van Onno en Odette
Melbourne-Australia 2 maart 2010

ps: De rest van de foto`s zijn weer terug te vinden via Picasa!

Mijn reis
11 reacties, waarvan 11 nieuw

Agnes, Arjen, Tom en Yuan Yuan - 446 dagen 6 uur geleden

Sjeemig ... alweer niet gewonnen ... ik opteer voor een gewoon souvenirtje .. hehehehe, het geluk ik gewoon niet met me!

Maar ik had al gehoord/gelezen van jullie belevenissen in Australië maar jammer joh. Het is misschien toch iets te westers voor jullie.
Gauw naar een aziatisch land of ander land waar de cultuur gewoon ook heel anders is. Dat ligt jullie meer.

Tot gauw.

Kussss Agnes.
www.agarto.web-log.nl

M & J - 446 dagen 0 uur geleden

Hoiiii vliegenvangers,

Ging je er gewoon een spannend verhaal van maken? Ik zei al tegen Mike dat je steeds weer snel de auto inging maar dat ik niet wist waarom...maar dat kwam in deel twee hihi.
ik schreeuwde al tegen M dat jullie naar Chili zijn maar ook toen moest ik even doorlezen...gekkies. Maar dat lijkt me ook wel erg leuk die kant op. Nou we hopen dat jullie het nog helemaal te gek gaan vinden daar, maar het verbaasd ons niet als je volgende bericht uit Argentinie komt, of toch naar Cook Ilands?? Nou maak er nog even wat moois van, dan ga ik nu even naar je foto`s kijken.
We gaan 12-3 op wintersport.
Het zonnetje komt hier ook af en toe door maar het is nog koud en s`nacht vriest het weer grrr.
Dag lieverds dikke knuf van ons.

Eef en Jacq - 445 dagen 22 uur geleden

Wat vervelend dat het toch een klein beetje tegenvalt, we zijn wel blij weer wat van jullie te horen!

Nou op de vraag wanneer gaan jullie wintersporten het is de 12e.
we gaan Oostenrijk onveilig maken ;-p
Groetjes en nog veel plezier

Tottedieziens

Eef

zusje - 445 dagen 7 uur geleden

Ik moet even aan GK vragen hoe die grote tv aan moet en waar de cam is, want praatte nu via de laptop en het cammetje dat daarin zit en ik wil jullie natuurlijk wel op dat mega-beeld zien! Nou lieverds, ben benieuwd waar jullie volgende bericht vandaan komt en Skype blijft stand by! Heel veel dikke kussen. IKje

Thea - 445 dagen 5 uur geleden

Hoi Hoiiiii
Wat zijn het toch prachtige foto`s en wat een leuke .beesten die koala`s en dan zo dichtbij ...het lijkt me enig.We moeten toch ook die kant maar eens op .
Zo te horen en te zien hebben jullie het nog steeds naar het zin op enkele dingetjes na.maar dat hou je toch .De meeste tijd zit er al weer op dus dubbel genieten hoor,want voor je het weet zit je weer thuis..het zonnetje schijnt wel overdag maar het vriest snachts nog steeds.dus nog steeds de dikke jas aan .Maar de goeie tijd komt er aan .nog heel veel plezier en gezelligheid .en tot ziensop de skyp hè .Heel veel liefs van ons groetjes xxxxPa en Ma ..

Willem Linda en Romy - 445 dagen 4 uur geleden

Hey hallo Globetrotters,
bedankt voor de felicitatie, en onze wintersport was super ,alleen ons geboekte hotel was overboekt dus waren we overgeplaatst naar een ander (minder goed) hotel, maar maar dat mocht de pret niet drukken, we hebben twee en een halve dag zon gehad en volop sneeuw.
Zo te horen zijn jullie toch echt azie gangers, jammer dat het een beetje tegen valt, maar als jullie er straks op terugkijken en het allemaal een beetje is bezonken was het waarschijnlijk toch de moeite waard.
De foto`s zijn in ieder geval mooi.
Nou toch nog een prettige tijd daar en tot horensss
Groeten van ons

marlies drogtrop - 444 dagen 7 uur geleden

hoi vakantiegangers nog een paar weekjes zoek nog een mooi land uit zodat jullie toch nog een mooie afsluiting krijgen.
Ons lapland avontuur was super scootertocht,rendiertocht en huskytocht waren grandioos .met een nacht in de glazen iglo met uitzicht op het noorderlicht (wat we ook nu weer niet gezien hebben ) waren het inspannende dagen mensen waren net zo aardig als in ijsland en je zus heeft goed op de boys gepast het sukiyakki vonden ze super.
Hoop dat jullie nog een paar leuke weken tegenmoed gaan gr co en marlies

Sandra, Rob en Chloe - 441 dagen 6 uur geleden

Hoi lieve reizigers,

Oh wat smerig zeg, die vliegen. Wij hebben dat eens gehad in Frankrijk, bleh....
Ik hoop dat jullie toch nog mooie dingen meemaken in Australie ondanks dat het niet is wat jullie ervan verwachtte. Maak er in elk geval nog een paar te gekke weken van en geniet!!

Wij hebben het top gehad in Solden. 6 dagen zon : )) 1 dag sneeuw. helemaal geweldig. Ook met Ben en San was het heel gezellig.

Tot horens,
Liefs van ons

Gea - 437 dagen 1 uur geleden

Hoi Buurtjes,
Ik had een tijdje niet gelezen maar ik ben weer helemaal bij. Wat een leuke verhalen en mooie avonturen beschrijven jullie. Echt leuk om door te lezen.
Het is alweer een tijdje dat jullie geschreven hebben dus ik ben benieuwd waar jullie nu zitten. Nog steeds in Australie of misschien toch ergen in Azien??? Australie heeft, behalve vliegen, echt wel veel te bieden dus ik hoop dat jullie een moois wel gevonden hebben.
Maar we lezen het wel weer!
Groetjes,
Gea

Hans, Daan, Dylan en Romy - 433 dagen 2 uur geleden

Dag lieverdjes, een beetje een late reactie van onze kant. We hebben verschillende foto`s voorbij zien gaan maar helaas hebben wij nog geen stukje gelezen. Wij waren de inlogcode kwijt, blond he!!!
Ik heb uiteindelijk de inlogcode van Heike gekregen en ben snel gaan kijken maar wat een verhalen weer en wat hebben jullie weer veel meegemaakt.
Leuk om een beetje te weten wat jullie doormaken zo al die weken en die foto`s echt geweldig.
Nou wij hopen dat jullie blijven genieten van jullie laatste weekjes, de tijd gaat nu echt hard!!!
We denken aan jullie en tot snel!
Liefs ons

heike en joris - 432 dagen 23 uur geleden

Help,
We hebben sinds 3 maart niets meer van jullie gehoord. Wat is er gebeurd? Hebben jullie nu een ticket naar Mars gekocht???? Of iets anders???
Hé, waar zijn jullie?
Liefs,