snowiestravel.reismee.nl

Foto`s, filmpje, verslag en prijsvraag Nieuw-Zeeland

Morgen verlaten we Nieuw-Zeeland. Om een indruk te krijgen van onze `verkorte` reis door NZ hebben we weer wat foto`s, filmpje en een verslag geplaatst. gr. Onno en Odette

Nieuw-Zeeland
Noordereiland: 28 januari t/m 10 februari ‘10
Zuidereiland: 11 februari t/m 17 februari ‘10

Wat zullen we eens schrijven over een land dat meer schapen telt dan mensen en waar nog meer regels gelden dan in Nederland? Onmogelijk zou je haast denken, maar toch is het waar. Zo moet je op de fiets verplicht een helm dragen, zijn er heel veel borden te vinden die je waarschuwen voor een ‘alcohol free area', is roken buiten op terrasjes op sommige plekken verboden, wordt afval gescheiden met wel 10 verschillende containers en is het verboden om harder dan 100 km per uur te rijden in de bergen? Geen goede coureur die dit zal halen maar dit terzijde! Nieuw-Zeeland, een land met prachtige bergen, meren, gletsjers, mooie wandeltracks, goede wegen en bij uitstek het land van extreme activiteiten (bungyjump, skydive, skyswing, etc.etc). Wat heb je dan nog meer nodig om te kunnen spreken van een fantastisch land? Niets zou je denken, maar toch is er iets wat ons niet aanspreekt aan dit land. Zo heeft Onno af en toe het gevoel dat hij op een boerenlandweggetje rijdt op weg naar zijn werk in Woerden en ziet Odette onderweg net zoveel koeien en schapen als wanneer zij van huis naar haar werk in Saendelft rijdt. Met enige regelmaat zagen we plaatsen als Hoofddorp, IJmuiden, Bloemendaal en landen als Oostenrijk, Zwitserland, Nederland en Duitsland voorbij schieten. Nee, het is niet ons land om doorheen te reizen. Het is een veilig land dat ons veel te veel aan Nederland doet denken (inclusief het slechte weer). In de dagen dat wij over beide eilanden reden bleven we tegen elkaar zeggen dat het morgen vast leuker zou worden. Helaas bleef die dag achterwege en daarom laten we Nieuw-Zeeland voor wat het is en vertrekken we bijna een maand eerder dan gepland naar Australië. Ondanks dat het niet ons land is hebben we zeker genoten van de dingen die we hebben gezien en gedaan. De foto's en het filmpje zijn hiervan het bewijs.

Uiteraard hopen we dat Australië ons meer zal bevallen. Mocht dit niet het geval zijn dan zou het zo maar kunnen zijn dat wij het vliegtuig instappen op weg naar......???? Nee, zeker niet naar huis want het reizen bevalt ons meer dan prima en van heimwee hebben we allebei totaal geen last. Het is heerlijk om elke ochtend in alle rust met elkaar te ontbijten en de planning voor de dag te maken, reizigers van over de hele wereld te ontmoeten en gewoon het niet moeten! Ook samen gaat het heel erg goed. Het zal straks, wanneer het normale leven weer begint, afkicken zijn om elkaar alleen maar weer 's avonds te zien.

Dan hebben we natuurlijk de prijsvraag voor Nieuw-Zeeland nog. Het souvenir is al gekocht en ligt te wachten op de winnaar. Nu nog even het goede antwoord geven en wie weet mogen wij het dan naar jouw adres sturen. Komt de vraag: Hoeveel foto's hebben wij in Nieuw-Zeeland gemaakt? Wij geven jullie alvast een kleine richtlijn: het aantal ligt tussen de 570 en 600. Gokken dus! Degene die het dichts in de buurt komt van het aantal zal winnen. Succes ermee!

Voor de mensen die ook in Nieuw-Zeeland zijn geweest en benieuwd zijn welke plaatsen wij bezochten en wat wij deden volgt hier een lijstje:

Bezochte plaatsen:
Auckland, Whangarui, Paihia (Bay of Islands), Hamilton, Rotorua, Taupo, Wellington, Hopewell, Nelson, Blenheim, Marlborough, Kaikoura, Christchurch en Hamner Springs.

Wat deden wij samen:
Rotorua: Maori village (show van de Maori's)
Rotorua: Luge (met skelter van berg)
Rotorua: museum
Rotorua: Waimangu Volcanic Valley wandeltrack
Taupo: Huka Falls wandeltrack
Marlborough: Te Whare Ra (wijnproeverij)
Hamner Springs: Thermal pools & spa

Wat deed Onno?
Rotorua: SkySwing
Taupo: Bungyjump
Taupo: Cliffhanger

Mijn reis
11 reacties, waarvan 11 nieuw

mams - 461 dagen 8 uur geleden

Een gokje voor de prijsvraag ik denk 585.
Een goede reis toe gewenst naar Australië.

Mams

IKje - 461 dagen 7 uur geleden

Ik heb geen geluk in het spel, kan je niet gewoon alle foto`s erop zetten, zodat ik kan tellen :). Ook de fotonummering geeft geen indicatie (hoogste 101 of zoiets). Grom, wordt toch gokken: 599.
En als Australië niet bevalt, gewoon toch nog naar die Cooks. In ieder geval niet terugkomen, maar blijven genieten!!!!!!!!!!! Heel veel liefs, IKje

Willem Linda en Romy - 461 dagen 0 uur geleden

He hallo weereld reizigers,alles goed daar?, zo te lezen wel jammer dat Nieuw zeeland niet is wat jullie verwacht hadden, maar Australie is het volgende doel en misschien is dat wel weer veel mooier als jullie dachten, oja wij denken 588 foto`s.
Groeten en nog veel reisplezier, wij gaan zondag naar Italie lekker een weekje skien.
Groeten van ons!!

sandra - 460 dagen 6 uur geleden

Wat jammer dat Nieuw Zeeland niet jullie land is! Het staat nog wel op ons to-do lijstje. We zien wel.
Wij hopen dat jullie meer van Australie kunnen genieten en dat het weer daar mooier is!!
Ook een gokje naar de foto`s.... 584?
Wij vertrekken vrijdag richting Oostenrijk, lekker skieen met Ben, San en Sebas.
Geniet nog lekker van alles en wij kijken weer uit naar de volgende verhalen en foto`s.

Liefs,
Rob, Sandra en Chloe

Thea - 460 dagen 5 uur geleden

Heeee Hallo
Van de week nog even gezellig gepraat via de Skype,
jammer dat het daar wat minder bevalt,maar op weer naar het volgende land en maar hopen dat het daar wat mooier weer is en beter bevalt,volgens mij gaat dat helemaal goed komen .Nou heel veel plezier maar weer en tot ons volgende praatje .Veel plezier groetjes en veel liefs Pa en Ma XXXXXX

Jolanda&Mike - 460 dagen 3 uur geleden

Hallo wereldreizigers,

Wat jammer dat Nzl jullie niet bevalt (zullen we ruilen)
Ziet er spannend uit wat Onno allemaal weer uit haalt.
Nu lekker naar de zomer in Australie?
Goede reis ook daar en heel veel plezier
Ons gokje voor het aantal foto`s die jullie gemaakt hebben is 576.

Eef en Jacq - 459 dagen 22 uur geleden

Hallo lieverds,

Ach...... wat geeft het dat het wat minder is daar. Gelukkig hebben jullie de tijd aan jezelf en kan je doen wat je wilt. Een wijze beslissing dus om alvast maar verder te gaan. Wellicht is Australie zo leuk dat een extra maand daar geweldig is.

Veel plezier verder en wij gokken op 591 foto`s.

XXX
Eef en Jacq

Jolanda - 458 dagen 20 uur geleden

Hallo lieverds,
Wat is ie weer gek hè, die Onno. Kan het weer niet laten om allerlei gekke dingen te doen. Wanneer zou dat over gaan? Jullie genieten weer lekker en Aus word een toppertje, ik voel het. Het weer hier is nog steeds klote (dit is Nederlands) ben lekker aan de wandel geweest met je zussie en de andere 2 aanhangers. Was gezellie. Reisje voor November heb ik al aardig gepland...man wat duurt dat nog lang, maar het er mee bezig zijn is al leuk. Als je terug bent moet je er wel nog even naar kijken en adviseren(of als je je verveelt wil ik het wel opsturen hoor hihi). We hebben ook een eye reader...leuk leuk. Nou weer even genoeg over hier en benieuwd hou Aus jullie bevalt. Ga weer lekker verder genieten...Knuffels van Jootje. O ja ik gok 587 hihi.

Agnes, Arjen, Tom en Yuan Yuan - 457 dagen 5 uur geleden

Dag lieverds,

Jeeee, dat het niet bevalt joh, jullie zijn de eersten van wie we dat horen. Maar ja, als je het je veel te veel aan NL doet denken terwijl je aan de andere kant van de wereld zit .. tsja, daar zou ik ook niet blij van worden.

Autralië wordt vast een toppertje!!!!

Nu even lekker foto`s kijken.

Kus van ons 4tjes.

Agnes - 457 dagen 5 uur geleden

Oh .. oeps, ik wil ook meedingen naar die grote prijs! Ik wilde ook al 599 zeggen, maar dat is al gezegd dus doe voor mij maar 595

XXX

Sandra en Andrew - 451 dagen 22 uur geleden

Hey Onno en Odette,

Ik had even niet gelezen, dus moest even inhalen, ik moet toch eerst zeggen dat jullie vreselijk leuk schrijven, het leest echt heerlijk weg, gezellig!! Blijf nog maar lekker genieten, want die koeien staan er hier nog steeds in het natte Holland, en boerenlandweggetjes blijven hier ook niet best. Heel veel plezier in Australie, geniet ervan! Een gokje voor de foto`s wordt 579 stuks.