snowiestravel.reismee.nl

Iguazu, Ruta40, Salinas Grandas (zoutvlakten)

Lieve mensen, Allereerst de uitslag van de prijsvraag. Het aantal hostels/hotels waarin wij sliepen in Argentinie bedraagt 15. Dit betekent dat Jo en Mike het juiste antwoord hebben gegeven en daarmee het souvenier van Argentinie hebben gewonnen. Inmiddels is deze vanuit Nieuw-Zeeland naar jullie toegestuurd en zal over ca. 10 dagen worden afgeleverd. Leuk dat jullie hebben meegedaan. Inmiddels hebben wij ook beeldmateriaal van Argentinie op het log geplaatst. De kwaliteit is niet al te best maar het geeft wel een leuke indruk van het prachtige Argentinie. groeten, Onno en Odette

Zondag 17 januari '10
Wederom een dag van reizen, het leven van een reiziger is soms zwaar J
Bariloche lieten wij achter ons om vervolgens rond 19.00 uur aan te komen in Puerto Iguazu. Veel landen die wij in het verleden hebben bezocht passeren in Argentinië de revue. Zo wanen wij ons hier in Costa Rica wanneer wij vanaf het vliegveld naar Iguazu rijden. Wegen omringd met jungle en de daarbij behorende insecten.

Puerto Iguazu
Bekend om een natuurlijk wereldwonder. In totaal zijn er 275 afzonderlijke watervallen die samen de Iguazu Falls vormen.

Maandag 18 januari ‘ 10
Vandaag vroeg uit de veren om nog een filmpje te maken voor Jolanda haar 40e verjaardag. Inmiddels zullen de meeste onder ons deze wel hebben gezien. Wat een lol hebben wij gehad tijdens het opnemen van dit filmpje, maar dat zal jullie niet zijn ontgaan! Met een huurauto reden wij een beetje rond in de omgeving van Iguazu. Iguazu zelf vinden wij geen bijzondere stad. De omgeving is omringd met insecten, vogels en bomen. Iedereen zal hier heenkomen voor de watervallen, net als wij.

Dinsdag 19 januari ‘10
Je hebt watervallen over de hele wereld maar dan zijn er de Iguazu watervallen in Argentinië. Woorden, foto's of zelfs filmpjes zullen nimmer kunnen weergeven hoe het voelt, proeft en ruikt om met een boot onder de kletterende watervallen door te varen, en daarbij het geweld van het water over je lichaam te voelen. Een ervaring die gewoonweg niet te vertalen is en alleen te delen is met mensen die er ook zijn geweest. Sorry voor degene die er (nog) niet zijn geweest, maar noteer het op je lijst en je zult begrijpen wat we bedoelen. Spijt zul je in geen geval krijgen.

Woensdag 20 januari ‘10
Dat de tijd snel voorbij gaat realiseren wij ons wanneer we in de avond zijn aangekomen in Salta, het laatste stukje van Argentinië dat wij bezoeken. In een niet al te best hostel installeren wij ons voor een nacht. De kamer zonder ramen is bedompt en als we dan ook nog de badkamer moeten delen met andere gasten gaat bij Odette het lichtje even uit. Gelukkig is daar dan Onno die dan altijd weer de boel weet op te vrolijken.

Donderdag 21 januari '10 en vrijdag 22 januari ‘10
We huurden voor 5 dagen een auto en na het regelen van alle paperassen begon ons grote avontuur over een gedeelte van Ruta40.

Ruta40
De Ruta 40 is een weg die begint in het noorden tegen de Boliviaanse grens aan en loopt tot in het zuiden over 4600 km van hoofdzakelijk ripio (steenslag of aarde met een flinterdun laagje stenen). De cuaranta (spaans voor 40, zoals de weg gewoonlijk wordt genoemd) loopt langs de Andes en de chileense grens en is wat de Route66 is in de States: een begrip en legendarisch.

Met de enorme diversiteit aan landschappen, die om de zoveel kilometer veranderden van groene bergen naar rotsformaties tot aan groene vergezichten met enorme cactussen, lama's en vogels, leek het wel of wij op een andere planeet waren beland. Grote stofwolken achtervolgende ons over een lengte van ca. 250 kilometer, waarover wij ruim 9 uur deden, alvorens we onze slaapplaats bereikten. In een vervallen en vieze kamer brachten wij de nacht door. We zullen niet in detail treden over de staat waarin onze kamer zich bevond maar als we zeggen dat de wc-pot volledig van zijn plek kwam bij het pakken van wat wc-papier en het water eruit stroomden, kunnen jullie wel invullen hoe het met de rest was gesteld. De volgende ochtend gingen we weer vroeg op pad voor het vervolg van deze avontuurlijke tocht, want dat was het zeker. Na 2 uur bereikten we Cafayate waar we ons beloonden met een wel zeer luxe hotel. Wij waren van mening dat we dit wel hadden verdiend!

Zaterdag 23 januari '10 t/m maandag 25 januari ‘10
Met onze huurauto reden we door het prachtige Argentinië met zijn mooie landschappen, bergen, wijngaarden, zoutvlakten, rotsformaties en ga zo maar door. Wellicht begint het vervelend te worden dat we elke keer beginnen over hoe prachtig het hier is, maar ook wij vallen elke keer van de ene in de andere verbazing en hebben vaak het idee dat we op een andere wereld terecht zijn gekomen. Door verlaten en weidse gebieden, gedomineerd door de schoonheid van de natuur, doorkruisten wij een gedeelte van Noord Argentinië en genoten van elke meter die we reden.

Dinsdag 26 januari '10 - THE END OF ARGENTINA
Score 0

Score: 0/5
Stemmen: 0

Mijn reis
11 reacties, waarvan 11 nieuw

Sabrina - 476 dagen 8 uur geleden

Jongens jongens wat ziet het er allemaal gaaf uit!! Jullie zien er ook goed uit, zo lekker uitgerust en blij!!
Ik volg jullie verhalen op de voet!

Wij hebben in NL al wéééken sneeuw, ongelofelijk hè, en jullie lopen daar lekker op slippertjes, zucht ;-)

Sabrina XXX

Elsbeth - 476 dagen 2 uur geleden

Wat een mooie, bijna surrealistische plaatjes van jullie tocht over de Salinas Grandes! Benieuwd naar jullie ervaringen in N-Zeeland.
Groetjes, Elsbeth

Eef en Jacq - 476 dagen 1 uur geleden

lekker, weer een update. Het ziet er allemaal geweldig uit.
Het feestje afgelopen weekend bij jullie thuis was alweer gezellig.
Raymond is wel per ongeluk op Billy gaan zitten ;)
Veel plezier lieverds.

XXX

Mike & Jo - 475 dagen 23 uur geleden

Hallo lieverds,

Het klinkt allemaal weer geweldig, vooral de slaapplekjes klinken leuk. Maar ach dat hoort er ook allemaal weer bij. Ja die watervallen dat klinkt echt geweldig, moeten we gaan sparen??
We lagen in een deuk dat we gewonnen hadden met de prijsvraag hihi. We zijn benieuwd....Ach en jullie filmpje haha ik heb het thuis nog eens rustig bekeken en vond het dansje het leukst. Jullie leken Thea en Theo wel. Jammer van je spiekbriefje! Het was allemaal een mooie verassing. Rome was helemaal te gek maar dat hoor je nog wel. Nou ga lekker verder genieten in NZ en we wachten het volgende bericht weer af. Doegie doe voorzichtig en maak er weer wat moois van dikke kus xxxx.

Sandra - 475 dagen 10 uur geleden

Klinkt weer helemaal top. (behalve dat ene hostel, bleh)

Wat maken jullie veel mee en dan heb je nog 2 maanden te gaan. Heerlijk!!!

Nu in Nieuw-Zeeland, dat moet ook fantastisch zijn. Wij kijken weer uit naar de verhalen.

Geniet
Kus
Rob, Sandra en Chloe

IKje - 475 dagen 7 uur geleden

Wat bijzonder, die zoutvlakte. We kunnen hier wel wat van dat zout gebruiken. Het is op dus er wordt ook niet meer gestrooid als het sneeuwt. Krijg net pas jullie mail van 2501 binnen uit Argentinië. Dus precies een week onderweg geweest. Een kaartje is bijna sneller. Nou lieverds, laat snel iets horen uit NZ en hopelijk genieten jullie daar ook weer volop. Dikke kus (zijn trouwens nu surrogaat vader en moeder, hihihi).

Mams en paps - 475 dagen 6 uur geleden

Hallo Onno en Odette,
Het is weer geweldig om al jullie foto`s te bekijken.
Jullie zijn echte foto modellen zo op zoutvlakte.
Ik zie ook dat jullie er heerlijk van genieten ga zo noch maar een aantal weken door.
Wij blijven jullie zeker volgen.

Groetjes mams en een knuffel van Bas.

Rienk en Mieke - 475 dagen 4 uur geleden

Wat een prachtige en leuke foto,s we blijven jullie volgen. groetjes Rienk en Mieke.

Thea - 474 dagen 21 uur geleden

Hallo Onno en Odette
Nou we hoeven ons niet af te vragen dat jullie geweldig aan het genieten zijn ,wat een geweldige natuur en die beesten zo van dichtbij te zien ,dat maak je niet gauw meer mee.De fotho`s zijn prachtig en gezellig zo alles een beetje mee te beleven.Heel veel plezier nog en veel liefs van ons PA en MA xxxxx

mams - 474 dagen 10 uur geleden

Hoi Odet en Onno,
Harstike bedankt voor het kaartje ik vind het gewleldig dat jullie daar aan denken.
verder spreken we elkaar hoop ik weer gauw op skype.
hoe gaat met jullie campertje bevalt het een beetje.
wij zullen ook daar van wij gauw de foto van zien ik kijk er weer naar uit.

kusjes en een knuf van Bas.

Agnes, Arjen, Tom en Yuan Yuan - 469 dagen 22 uur geleden

Heej luitjes,

Wat een leuke verhalen en belevenissen weer! Jullie zijn een maand weg (al iets meer) en het voelt al als een half jaar ;-).
Zoals YY van de week weer zei:
'hoeveel van de 90 nachtjes nog ...', ik zei toen: 'nog ongeveer 60 nachtjes'. Dus haar reactie was weer: 'Jeeeeeeeeeee, zóveel nog .... nouhouou, niet leuk'.
Hehehehe, waarom ze dat heeft?! Joost mag het weten.

Nou geniet nog volop (maar daar ben ik niet bang voor bij jullie ;-)). En tot logs/mails/skypes (als het weer een keertje lukt).

XXXjes Agnes.
www.agarto.web-log.nl