snowiestravel.reismee.nl

Onze eerste week

Madrid, Buenos Aires en Ushuaia

Vrijdag 1 januari '10 en zaterdag 2 januari ‘10
Ons vertrek: Het vertrek voor onze reis om de wereld in 90 dagen ging vandaag, na een voorbereiding van maanden, nu toch echt van start. Na een geweldig georganiseerde surprise party door Iny en Jolanda op zondag 27 december, waarbij onze vrienden en familie aanwezig waren en de viering van oudjaar bij Jacqueline en Eef, vertrokken wij vandaag met Easyjet vanaf Amsterdam naar Madrid. Dat onze rugzakken aanzienlijk zwaarder wegen dan wij gewend zijn (19,6 kg per rugzak), was goed voelbaar toen wij er ruim 2 km mee moesten lopen op zoek naar ons hotel in Madrid.

Madrid:
Een leuke stad met mooie pleinen, veel goede restaurants maar qua architectuur en winkels een stuk minder aantrekkelijk dan Barcelona. Toch maakt de levensstijl van de Spanjaarden ons direct weer blij en je kunt je dan afvragen wat belangrijker is. Genieten van heerlijke tapas onder genot van bier en wijn of de Gaudi architectuur die er keer op keer hetzelfde uitziet en ook niet meer zal veranderen? Kortom, het maakt niet uit waar je in Spanje bent want bijna overal vind je wel een tapasbar waar de mensen met elkaar eten en drinken en waar roken nog geen crime is. Sterker nog, de niet-rokers zijn hier nog in de minderheid. Ja, ja..we weten dat het niet goed is maar hier kunnen wij zonder schuldgevoel nog gewoon een sigaretje opsteken en dit totaal plaatje is voor ons toch echt genieten!

Restaurant Zaranda:
(bekroond met 1 Michelinster) : Voor het eerst in ons leven aten wij bij een sterrenrestaurant. Hemos comidos muy bien ofwel wij hebben heerlijk gegeten, toch voelde ik (Odette) me wel enigszins opgelaten door de 6 man personeel waardoor wij werden bediend. Nee, doe ons maar de tapasbar waar wij gewoon ons zelf kunnen zijn. Wat hebben wij gegeten? We hebben werkelijk geen idee.

Zondag 3 januari ‘10
Na een vlucht van 13 uur zijn we aangekomen in Buenos Aires. Rijdend van het vliegveld naar de stad viel ons direct op hoe ontzettend groen het hier is, dat de wegen erg breed zijn, dat het schoon is en dat het vooral een heel stuk warmer is dan in Europa. Liepen wij gisteren nog met onze jas aan, droegen wij handschoenen en een sjaal, nu liepen wij heerlijk in onze korte broek.

Buenos Aires:
Een fantastische stad met werkelijk prachtige gebouwen, tango dansers, poppenspelers en natuurlijk Evita. Wij bezochten vandaag de wijk San Telmo en museo Evita.

Maandag 4 januari `10
We verlieten Buenos Aires en reden met de bus in 2 uur naar het plaatsje San Antonio de Areco.

San Antonio de Areco: Een stadje gelegen in de pampas met een peaceful atmosfeer en veel koloniale straatjes. We zijn terecht gekomen in een zeer idyllisch traditioneel huis met prachtige kamers en een patio. Met fietsen van het huis verkenden we deze schattige en zeer rustige omgeving. Omdat onze rugzakken veel te zwaar zijn om nog 3 maanden mee verder te reizen, hopen we morgen een deel van onze bagage naar Nederland terug te sturen. We moeten moeite doen om ons staande te houden als we die dingen op ons rug hebben en dus hebben we geen andere keus.

Dinsdag 5 januari `10
Zoals we al eerder schreven op onze website is een slechte dag reizen nog altijd beter dan een goede dag werken. Vandaag was zo een dag. We gingen met de bus terug naar Buenos Aires en bij aankomst direct door naar het postkantoor om ons pakket van zo een 10 kg naar Nederland te versturen. Soms is het maar goed dat je niet alles van te voren weet want het heeft ons 2 uur en 15 minuten gekost om dit voor elkaar te krijgen. Ja, ja...het bestaat nog echt. Bonnetjes schrijven met carbonpapier ertussen en bureaucratie die zelfs ambtenaren in Nederland zou irriteren. Uiteindelijk waren we pas rond 18.15 uur in ons hostel. Totaal kapot van al het gesleep en de enorme hitte hier was het vandaag echt even afzien, maar ook zo een dag hoort er dus bij. Wat een gek idee om van Kevin te horen dat het in Nederland sneeuwt. Nee, doe ons dan toch maar die hitte waarbij wij op terrasjes kunnen genieten van het goede eten hier en de aangename sfeer in Buenos Aires. Wat een fantastische stad!

Woensdag 6 januari '10
Genoten wij gisteren nog van het mooie weer met heerlijke temperaturen in Buenos Aires, nu hadden wij onze jassen, mutsen en handschoenen weer nodig omdat we na een vlucht van 3 uur en 40 minuten aankwamen in Ushuaia waar het ongeveer 6 graden is.

Ushuaia:
De meest zuidelijke stad van de wereld, gelegen aan de zuidelijke kust van de provincie Vuurland, Antarctica en Zuid-Atlantische eilanden van Argentinië. We verblijven in een hostel met een kamer die uitzicht heeft op het Beagle-kanaal ,en waarvandaan we de schepen voor vertrek naar Antartica vanuit ons bed kunnen zien liggen, een plaatje zo mooi als een schilderij of wellicht nog mooier. Ushuaia heeft veel te bieden. Zo kun je dus vertrekken voor een expeditie naar Antartica, een boottocht maken over het Beagle kanaal waarbij je pinguïns en zeeleeuwen ziet, je kunt lopen over gletsjers en nog veel meer. Wij hadden onze eerste tour in de avond waarbij we op zoek gingen naar bevers en ook zagen. Het was machtig mooi om te zien hoe die beesten complete dammen maken om zichzelf te beschermen tegen de vijand. Wisten jullie dat het in Ushuaia:
-Pas om 23.00 uur donker wordt
-Om 02.30 uur weer licht is
-Op 1 dag vier seizoenen kunnen optreden
-Je een stempel kunt halen voor in je paspoort die aangeeft dat je op het zuidelijkste puntje van de wereld bent geweest?
-De geldmachines maar moeilijk geld geven. We kunnen maximaal AR$ 700,- per dag opnemen (ca. 140 euro)

Donderdag7 januari '10
Vandaag maakten wij met de boot een tocht over het Beagle-kanaal waarbij we zeeleeuwen en diverse vogels zagen. Het is moeilijk te verwoorden wat voor een indruk het maakt om de zeeleeuwen te zien liggen op de rotsen en te zien klauteren. De foto's geven misschien een klein beetje een indruk. Na onze tocht over het water maakten we nog een wandeling over een gletsjer. Met een stoeltjeslift gingen we naar boven. Hoewel we hadden betaald voor een retourtje besloten we om naar beneden te wandelen en daarmee genoten wij vandaag optimaal van Ushuaia. Ook lieten wij nog een stempel zetten in ons paspoort. Het bewijs dat wij aan het einde van de wereld zijn geweest ligt vast in een voor ons zeer belangrijk document.

Mijn reis
19 reacties, waarvan 19 nieuw

Maja - 500 dagen 12 uur geleden

He wat klinkt dit herkenbaar!!! Heerlijk hoor, blijf doorgenieten dan genieten wij van jullie verhalen mee.

Agnes, Arjen, Tom en Yuan Yuan - 500 dagen 10 uur geleden

Gaaf om de foto`s te zien. En leuk wat te lezen van jullie belevenissen. Ga zo door en we zien uit naar jullie nieuwe bericht!
Dikke kus, Agnes (en Co)
www.agarto.web-log.nl

IKje - 500 dagen 7 uur geleden

He lieve familie van me, begon me al enigszins zorgen te maken, maar hield mezelf maar voor dat jullie geen internet ter beschikking hadden ......
Hoe blij ben ik om te lezen dat jullie het goed hebben en al van alles meemaken. Ga jullie foto`s nog even bekijken. Bij terugkomst uit Schotland wachtte het minder leuke bericht dat Bo in Engeland is overreden (kan ik toch wel melden?).

Thea - 500 dagen 7 uur geleden

Hallo Onno en Odette
Wat heerlijk dat jullie het zo naar je zin hebben en weer zulke geweldige mooie dingen zien .Vanmorgen de foto`s bekeken prachtig om dat allemaal in het echt te zien .Er is hier van de week een flink pak sneeuw gevallen dus wij genieten ook van heerlijke wandelingen door het bos.dat komt ook niet vaak voor dat het zo lang blijft liggen.Nou veel genieten maar weer en wij genieten mee.Heel veel liefs van ons en tot de volgende mails .Dikke kus xxxx Doeiiiii

Rienk & Mieke - 500 dagen 6 uur geleden

Hallo O&O. Wat een leuke foto`s en een prima reisverslag.
We genieten mee met jullie en kijken uit naar de volgende reportage
groetjes Rienk & Mieke

Sandra en Andrew - 500 dagen 1 uur geleden

Hoi Onno en Odette,

Ik vind het nu al leuk om jullie te volgen, en dan lees ik pas alleen de eerste week !! Jullie huis staat er nog, en we houden allemaal een oogje in het zeil hoor. Geniet ervan !!!

Groetjes, Sandra, Andrew en Melissa

Eef en Jacqueline - 500 dagen 1 uur geleden

Hallo leuke mensen,

Leuk om de eerste week van jullie te kunnen lezen. Wat gaat het hard hé ;)
Hebben jullie nou helemaal niets meegekregen van de Dakar rally? Wij hebben er (naar de dakar uitzendingen) deze week steeds naar gekeken met de opmerkingen 'zouden ze hier zijn' of hier??

Vervelend dat jullie zoveel bagage moesten terug sturen, maar wel verstandig.

We kijken uit naar de volgende week.

Gr.

Eef en Jacq
XXX

Mams - 499 dagen 21 uur geleden

Hoi luitjes,
Ik vond het geweldig om jullie gisteren via de webcam te zien de techniek staat toch voor niets.
Vandaag de foto`s bekeken ziet er grandioos uit.
Genieten jullie maar lekker verder van de reis.
Wel zullen het wel via de site volgen.
Heel veel plezier nog en de groetjes maar weer tot de volgende keer.

Mike en Jo - 499 dagen 9 uur geleden

Hallo lieverds,
Eindelijk bericht, nou het begin is er. Erg leuk weer om te lezen en te zien. Leuk hoor eerst een korte broek en dan je muts hihi. Nou de muts hebben we dit weekend ook nodig hier want het is hier erg brrrrr. Hebben jullie ook nog een tango gedaan? En valt het eten mee, of is het echt veel vlees...Nou ik hoop jullie ook snel een keer te spreken via de webcam, moeten we dan een afspraak maken of zo? Hoe werkt dit in godsnaam? Nou ga lekker verder genieten en we wachten op het volgende bericht.
LUVYOU xxxx M & J

Mike en Jo - 499 dagen 9 uur geleden

Hallo lieverds,
LUVYOU xxxx M & J

Wil & As - 499 dagen 8 uur geleden

Hi lieverds, heerlijk om jullie avontuur via de site mee te lezen! Top, het klinkt allemaal weer mooi.
Genietze en ik kijk uit naar meer reisverslagen.
Liefs Wil & As

marlies en co - 499 dagen 8 uur geleden

Hoi luitjes

Ziet er allemaal super uit wat een gave foto,s vooral die pinguins helemaal te gek moeten wij toch echt voor naar de dierentuin
Geniet en we wachten wel weer op het volgende verhaal gr co en marlies

Paula Smits - 498 dagen 5 uur geleden

Hallo Odette en Onno
Wat een fantastiche verhalen en foto`s zoveel indrukken in een week geniet ervan en ik wacht op het volgende bericht.
Dikke kus

Rutger & Gea - 498 dagen 3 uur geleden

Hey hallo,

Wat leuk om jullie verhalen te lezen! Leuk die afwisseling tussen kou en warmte, hemdjes en dikke truien. Het klinkt erg goed allemaal. Argentinie is zo`n gaaf land. Als het goed is zitten jullie nu dus in El Calafate. Geniet ervan en happy travels!

Rutger en Gea

jona - 497 dagen 12 uur geleden

Net mijn auto uit de sneeuw gegraven, en heel rustig over de gladde weg naar mijn werk gereden.
Blijft dan toch bijzonder dat jullie dan aan de andere kant van de aardkloot lekker op de fiets in korte broek in de rondte touren.
Geniet ervan, en Carpe Diem!

Groet, Ron & Jona

Marco en Hester - 494 dagen 22 uur geleden

Hoihoi,

nou, geen GAK-avond vanavond ivm sneeuwval en ijzel die ze voorspelden... Uiteindelijk valt het tot nu toe volgens mij wel weer mee, maar we wilden geen risico lopen natuurljk. Het is hier dus nog steeds naadje en ik voel me gevangen in mijn eigen huis haha! Ik durf niet goed te rijden en lopen is hier al helemaal gevaarlijk aangezien de stoepen nog vreselijk glad zijn!
Jullie hebben het dus een stuk beter lees ik en genieten van alle indrukken! Goed om te lezen!
Geniet er maar lekker van.
De baby zit nog lekker warm binnen en groot gelijk als het nog ff lekker wacht met de kou opzoeken.
Het gaat verder allemaal goed en ik vermaak me thuis in ieder geval wel.

Nou, we houden elkaar op de hoogte!
Tot het volgende verhaal en liefs van ons xxx

Joke - 490 dagen 10 uur geleden

Hoi Eef (en Odette),

Vandaag heeft Eef het adres van jullie site aan ons doorgemaild. Wat een heerlijke verhalen vanuit Zuid-Amerika, het geeft me direct een gevoel van heimwee. Ik hoop nog heel veel geweldige verhalen van jullie te kunnen lezen. En Onno vergeet niet de beloofde foto`s van de Fox de Iguazu indien jullie daar komen. Lieve groetjes, je collega Joke

Elsbeth Kooyman - 487 dagen 10 uur geleden

Beste Odette en Onno,
wij kennen elkaar niet, maar jullie hebben wel via Loeki Peters meegenoten van onze reis door Nieuw Zeeland, afgelopen november/december. We vinden het dus erg leuk dat we nu jullie reis mogen volgen! Veel plezier, Elsbeth & Marcel

Mams - 483 dagen 2 uur geleden

Hoi luitjes,
Ik heb echt geprobeert om uit het verhaal op te maken waar jullie allemaal hebben geslapen.
Mkom daar niet helemaal uit zal het een en ander wel over het hoofd zien,dus doe ik maar een gokje.
10 stuks ik wacht het wel af en benieuwd wie er het dichtste bij zit.
Groetjes maar weer tot skype`s of mail`s.