snowiestravel.reismee.nl

Een dag om snel te vergeten

Dinsdag 30 jun. 09 - Een dag om snel te vergeten
Om 06.15 uur stond onze taxi klaar om ons naar het busstation van Kanchanaburi te brengen, alwaar we om 06.40 uur de 1st class bus hadden naar Bangkok. Na een reis van 2 ½ uur kwamen we aan op het busstation in Bangkok waarvandaan we een taxi namen naar het vliegveld van Bangkok voor onze vlucht naar Kuala Lumpur om 12.00 uur. Na 20 minuten onderweg te zijn met de taxi kwam ik erachter dat ik (Odette natuurlijk) mijn portemonnee kwijt was. Het enige dat ik kon bedenken was dat ik hem op de toilet van het busstation had laten liggen. We vroegen de chauffeur ommekeer te maken en hoewel hij niet goed Engels sprak begreep hij duidelijk de ernst van de situatie. Met 140 tot 150 km per uur reed hij ons terug naar het busstation. Wetende dat het inmiddels 10.20 uur was en wij onze vlucht om 12.00 uur hadden, begonnen we ons toch zorgen te maken of we deze vlucht nog zouden halen. Het was immers een uur tot anderhalf uur rijden naar het vliegveld. Aangekomen bij het busstation controleerde ik de toilet waarvan ik gebruik had gemaakt maar waar ik ook keek, nergens vond ik mijn portemonnee. Het enige dat we konden doen was bellen met Nederland om mijn creditcard en bankpas te blokkeren en als de wiederweerga de reis naar het vliegveld te hervatten. Gelukkig hadden we snel contact met Nederland en er was nog geen gebruik gemaakt van de creditcard en bankpas. Omdat we alleen nog geld in mijn portemonnee hadden, en wat nu dus weg was, moest Onno eerst geld pinnen om de taxichauffeur te betalen. Na dit gedaan te hebben bracht de chauffeur ons in een rap tempo naar het vliegveld waar we uiteindelijk om 11.20 aankwamen. Het hing er om of we onze vlucht nog zouden halen maar toen we wilden inchecken bleek onze vlucht vertraagd en vertrokken we pas om 12.45 uur. Pfff...dit was ons geluk. Tijdens de vlucht, je hebt dan immers de tijd om na te denken, kwam ik erachter dat niet alleen mijn creditcard, bankpas en 3000 Bath in mijn portemonnee hadden gezeten, maar ook nog eens 160 euro. Al met al dus een duur dagje en een moment dat ik dan toch echt problemen heb met mijzelf! Goed, hoe vervelend het ook was , we hopen wel dat ons geld in handen is gekomen van een arme Thai die het geld goed gebruiken kan! Natuurlijk is het niet goed te praten wat hij of zij heeft gedaan, maar zouden we niet hetzelfde hebben gedaan wetende dat het maandloon hier op ca. 180 euro per maand ligt? Na een vlucht van 2 uur kwamen we aan in Kuala Lumpur. We namen de bus naar Centraal Kuala Lumpur waar we na een uur aankwamen. Het was even zoeken hoe we verder moesten maar uiteindelijk vonden we de monorail, erg leuk om dit ook een keer mee te maken, waarmee we naar Bukit Batang reden. Bukit Batang is een wijk in KL met guesthouses, dure hotels en veel restaurantjes. Ik had een guesthouse uitgezocht vanuit de LP maar toen we het niet konden vinden lieten we een taxichauffeur ons erheen rijden. Bij aankomst kon ik niet tot een andere conclusie komen dan dat het gesloten moest zijn. Omdat het inmiddels al 18.00 uur was en we dus alweer 12 uur onderweg waren begon het verlangen naar een rustplek toch wel een steeds grotere rol te spelen. We doken het eerst volgende hotel in en besloten, zonder eerst de kamer te bekijken, het te nemen. Voor 138 MYR (Malysische Ringgit) hadden we een sobere kamer met eigen douche en toilet, iets wat in deze prijsklasse in KL niet vanzelfsprekend is, 138 MYR is ca. 26 euro. Dat de ellende ons vandaag bleef achtervolgen bleek toen wij vast kwamen te zitten in de lift van het hotel. De deuren van de lift bleven hangen toen wij aankwamen op de 3e verdieping. Godzijdank ging de lift wel terug naar de begane grond en gingen de deuren daar wel open. Ik besloot de trap te nemen terwijl Onno met iemand van het hotel de lift weer inging om het probleem te laten zien. Je zult dan altijd zien dat het zich dan niet voordoet. De man van het hotel ging weer naar beneden en wij naar onze kamer. Toen we daar het licht en de airco aandeden stopten deze er na een minuut mee. Daar zaten we dan in het pikdonker, dus maar weer naar de man van het hotel. Na 10 minuten was dit probleem ook weer opgelost dus maar een lekkere douche nemen om daarna KL te verkennen. Ja, hoeveel kan een mens op 1 dag incasseren want een lekkere douche zat er niet in omdat de douchestang was afgebroken, dan maar een beetje improviseren en de douchestang ergens tussen frummelen om toch nog 2 handen vrij te hebben. Is wel zo makkelijk natuurlijk als je je haar wilt wassen. Goed, alle ellende achter de rug en weer vrolijk verder om een hapje te gaan eten. Geen idee wat we voorgeschoteld kregen maar lekker was het zeker niet. Het valt niet mee om hier eten te vinden waar we ons aan durven te wagen. KL is een smeltkroes van verschillende culturen en religie maar 60% is islamitisch, en Chinezen zijn in grote getale aanwezig, zo ook hun eten. We aten later op de avond een vertrouwde pizza en bruchetta met tomaat, knoflook en basilicum. Dat het hier een stuk duurder is dan in Thailand bleek toen wij de rekening kregen en maar liefst 25 euro moesten betalen. Hier aten wij in Thailand 3 avonden voor. Voor Nederlandse begrippen natuurlijk nog steeds goedkoop maar je bent snel gewend aan goedkope prijzen!! Hoewel KL niet echt schoon is en de kakkerlakken en dode ratten op straat liggen, heeft het wel veel trendy koffietentjes, zeer luxe shoppingmalls en een goed systeem voor het openbaar vervoer.....Toch vinden wij Bangkok vele malen leuker. Tot zover weer onze enerverende dag die wij snel willen wissen uit ons geheugen. Goodnight KL!
Reisroute:
Thailand en Borneo
Land:
Maleisië
Plaats:
Kuala Lumpur
Tijd:
woensdag 01 juli 2009
om 21:20
Account
Thailand-Borneo
Thailand-Borneo
Account
Score 0

Score: 0/5
Stemmen: 0

Mijn reis
3 reacties, waarvan 3 nieuw

Mike en Jo - 691 dagen 5 uur geleden

Jemig, wat een gedoe zeg. Maar volgens mij hoort zo`n dagje er wel bi,j bij jullie. Alleen je portomonee kwijt raken is wel kut.
Nou hou het bij 1 zo`n dagje en voor de rest weer leuke dingen hoor.
Bedankt voor de kaart.

Liefs Mike & Jo xxx

Mams en Paps - 690 dagen 9 uur geleden

Hoi Odet en Onno,
Dat is mooi kut zo,n klote dag,maar gauw vergeten en gauw genieten van de leuke dingen die er nog gaan komen.

Groetjes en tot horens.

PA en Ma - 690 dagen 6 uur geleden

HALLO ONNO EN ODETTE
WIJ HOPEN DAT ER NU ALLEEN NOG GEZELLIGE,, DINGEN GEBEUREN WANT DAAR ZIT JE OOK NIET,,OP TE WACHTEN NOU HEEL VEEL PLEZIER VERDER..EN VOORZICHTIG !!HEEL VEEL LIEFS,
EN DE GROETJES PA EN MA XXXXX

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!