snowiestravel.reismee.nl

Vanuit het zonnige Thailand ons eerste bericht..

Hierbij ons verslag van de eerste paar dagen in Thailand - Kanchanaburi

Vrijdag 26 juni '09
Met China Airlines vlogen we van Amsterdam naar Bangkok. Dankzij Silvia, mijn Spaanse studiegenoot en werkzaam bij de KLM, hadden we onze stoelen bij de nooduitgang, wat betekende dat we veel beenruimte hadden. Zij had onze stoelen vooraf gereserveerd met de mededeling dat Onno een grote man is. Super! Om 07.45 uur lokale tijd landden we op het vliegveld van Bangkok. Na afronding van de formaliteiten en het ophalen van onze rugzakken, namen we de shuttle bus naar de Southern bus terminal alwaar we de bus namen naar Bangkok stad. Na ca. 1 uur rijden voor 66 Bath met z'n tweetjes (ca. 1,20 euro), bereikten we Khao San Road. Hier stapten wij uit omdat ons hotel, welke ik vanuit Nederland had geboekt, in de nabije omgeving van KSR ligt. We vonden ons hotel vrij snel en we hebben een prachtige kamer met uitzicht over de Chao Phraya rivier. Over deze rivier varen watertaxi's af en aan. Het is een leuk en goedkoop vervoermiddel om je te verplaatsen in Bangkok. Wij namen de boot vanaf ons hotel om ons af te laten zetten bij de Skytrain (13 Bath p.p. = ca. 0,25 euro p.p.). Omdat we bij de verkeerde halte waren uitgestapt moesten we toch nog een tuk tuk nemen om uiteindelijk bij de Skytrain te komen. Onze chauffeur startte met een tarief van 100 Bath (ca. 2,20 euro) en dat had ik snel naar 50 Bath gekletst. Onno vond mij brutaal maar wie wil er nu niet minder betalen, we zijn toch Hollanders? Toen we moesten afrekenen met de chauffeur kon hij niet wisselen van de 1000 Bath die wij hem gaven, en zo reden we nog zeker 5 minuten rond op zoek naar een winkel waar ik kon wisselen! Omdat we nog volop bezig waren met acclimatiseren konden we maar moeilijk op gang komen en liepen we eigenlijk een beetje rond als twee zombies. De beste oplossing is dan toch een massage! Een door de Lonely Planet geadviseerde massagesalon zochten we op, en zo lieten we ons heerlijk verwennen met een fantastische voetmassage. Voldaan en enigszins hersteld van onze jetlag verlieten wij de salon en maakten we wederom kennis met de warmte en smog in de stad. Met de Skytrain en tuk tuk keerden wij terug naar Khao San Road waar we nog wat aten, dronken en de imitatie kleding bekeken. Veel is er, in vergelijking met 2 jaar geleden, niet veranderd. Billabong, Puma, Adidas en nog veel meer merken zijn er nog steeds te vinden. Wel kan aan dit lijstje Ed Hardy worden toegevoegd. Voor degene die dit niet kennen: Ed Hardy ontwerpt kleding met daarop old school tattoo plaatjes gedrukt. Een merk die in Nederland erg duur is. Wij zullen hiervan vast en zeker iets kopen. 's Avonds aten we bij Roti-Mataba. Een legende in Bangkok! Heerlijke pittige, maar dan bedoel ik ook echt pittige, green curry met een roti smaakte mij heerlijk. Onno bestelde een roti met banaan en chocolade saus. We keerden terug naar ons hotel waar ik vanaf ons balkon genoot van de voorbij komende verlichte diner boten. Onder het genot van een drankje was het niet vervelend om dit verslag te schrijven. Morgen vertrekken we vroeg in de ochtend met de trein naar Kanchanaburi. We vinden het weer geweldig om in Bangkok te zijn. Een stad die, zo blijkt, nooit verveelt en waar je keer op keer verbaast bent over de chaos in het verkeer, maar ondanks dat blijft het geweldig!

Zaterdag 27 jun. 09
Om 06.30 uur genoten wij ons ontbijt met nog een heerlijk rustig Bangkok en fantastisch uitzicht over de Chao Phraya rivier. Helaas konden we hiervan maar kort genieten omdat we rond 06.50 uur de tuk tuk moesten nemen naar Thonburi station voor ons vertrek met de trein naar Kanchanaburi om 07.45 uur. Met enige vertraging kwamen we rond 11.45 uur aan. Omdat we onze keuze voor onze slaapplek vanuit de LP al hadden gemaakt, was het alleen een kwestie van zoeken en binnen no time vonden wij het guesthouse. Omdat er geen kamers meer vrij waren werden we met een busje naar een andere plek gebracht van dezelfde eigenaar. Het is een waar paradijs aan de rivier de Kwai. Onze kamer voor 650 Bath (ca. 13 euro) is geweldig, het personeel is uitermate vriendelijk en behulpzaam, en de menukaart is zo ontzettend uitgebreid en voortreffelijk, dat je hier rustig een maand kunt verblijven zonder een dag hetzelfde te eten. Na een heerlijke maaltijd zijn we naar het centrum gelopen van Kanchanaburi om een scooter te huren. Omdat we iets buiten het centrum zitten is dat wel zo handig. We keerden terug naar ons guesthouse omdat we om 15.00 uur werden opgehaald voor onze kayaktour over de rivier de Kwai. Met een pick up auto en onze kayak in het midden reden we een aantal kilometers verderop. We werden afgezet in een fantastische omgeving waar onze kayak te water werd gelaten. Twee uur lang peddelden we over het water en hoewel Onno en ik niet echt een goed team waren, hadden we toch prima naar onze zin. We werden aan het eind van onze tocht weer opgehaald en terug gebracht naar ons guesthouse en dat alles voor 700 Bath (ca. 14 euro). Snappen jullie al hoe de Bathjes werken? Mooi, want dan vermeld ik in vervolg alleen de Bathjes. Gewoon alles maal 2 doen. We hadden het idee om even iets te drinken en in de avond naar de markt te gaan, niet wetende dat we aan de praat zouden raken met drie Hollanders. Met z'n vijven hadden we een gezellige avond en dronken en aten we met elkaar. Dit zijn altijd leuke momenten omdat iedereen altijd weer andere leuke tips heeft en je ervaringen kunt delen. Het is nu de 2e keer voor ons in Kanchanaburi maar het is gewoon weer een waar feest om hier te zijn. De omgeving is echt zo idyllisch en ik (Odette) heb een nieuw werelds gerecht ontdekt. Kaeng Matsaman genaamd, een Muslim-style curry) met vlees, aardappelen, pinda's, uien en natuurlijk de heerlijke curry. De eerstvolgende keer dat ik bij de Thai in Haarlem ga eten zal ik dit zeker bestellen...als ze het natuurlijk hebben. Kunnen jullie vast kijken welk nummer dit op de menukaart is bij Erawan?

Zondag 28 jun. 09
Na een goed ontbijt besloten we om er nog een scooter bij te huren zodat we allebei onze eigen scooter hadden. Met de scooters reden we naar het Safaripark waar we met een bus doorheen reden. Het absolute hoogtepunt hier waren de giraffen die met z'n allen met hun koppen door de ramen naar binnen kwamen, op zoek naar bananen. Voor 20 Bath kochten we een mandje bananen waarmee we de giraffen voerden. Wat een prachtige beesten. Zo brutaal maar zo ontzettend lief. Dit was echt een onvergetelijk moment en het beeld van de giraffen met hun koppen door de ramen zal niet snel van ons netvlies verdwijnen. We reden terug naar Kanchanaburi en na een rit van in totaal 80 km waren we toe aan wat eten. We aten bij Sugar Cane guesthouse waar wij 4 jaar gelden sliepen en bezochten daarna nog het WWII museum. Hier wordt de geschiedenis verteld van River Kwai. We sloten de dag af met een massage en een maaltijd bij het guesthouse en boekten nog een nacht bij. De bedoeling was om morgen terug te keren naar Bangkok voor onze vlucht de volgende dag naar Bangkok, maar omdat wij van AirAsia een sms-bericht hebben ontvangen dat onze vlucht naar Kuala Lumpur is gecancelled, kunnen wij hier iets langer blijven en dat doen we dan ook maar.

Mijn reis
5 reacties, waarvan 5 nieuw

sisje - 693 dagen 8 uur geleden

Hallo lieve familie,

Wat heerlijk om jullie reis zo helemaal mee te maken; weer volop genot en blijf dat doen de komende drie weken! Beindsdorp City weer als vanouds gezellig. Hier ook warm (25 graden). Lieverds, ik blijf jullie volgen ...........

Henk - 691 dagen 19 uur geleden

Hoi Odette ,
Fijn om jullie verhaal te lezen. ik voel,hoor en ruik Bangkok gelijk weer heel duidelijk.
Beslist even naar PatPong even zo`n kroegje in gaan joh. Die thaise massage ook heerlijk he.
Is jullie dat grote aantal jonge Nederlanders op het kerkhof bij bridge over river kwai in Chancanabury of zoiets ook opgevallen ?

veel plezier op jullie reis!

Iet & Henk

Mams en Paps - 691 dagen 12 uur geleden

Hoi lieverds
Ik lees weer met veel plezier jullie verhalen.
Het is net of wij ook mee zijn op reis als je er helemaal duikt.
Ik hoop dat er nog heel veel leuke verhalen volgen ik zal ze met plezier gaan lezen.
Nog veel plezier met jullie ondernemende reis.

Mike en Jo - 691 dagen 11 uur geleden

Hèèèè lieverds,
Zat te wachten op een berichtje, dat jullie een berichtje hadden geplaatst, maar die kwam maar niet hihi. Leuk om het weer te lezen WE WILLEN OOK!!! Wij zijn ook in dat museumpje geweest, leuk hè. Turkije was ook leuk we hebben lekker genoten en uitgerust, maar het is toch anders. Morgen weer werken bah, vandaag mijn poepie jarig gaan even nieuwe helm voor hem kopen en vanmiddag komt de nieuwe bank, dat is wel prettig want kamperen ben ik wel zat. Nou ga lekker verder genieten en maak er weer moois van. We gaan het weer lezen.
Dikke knuf van ons xxx.

Sandra - 686 dagen 5 uur geleden

Hi Lieverds wat heerlijk klinkt het allemaal.
Lekker eten en op avondtuur.
Hier gaat het goed en we beleven heerlijk mooie strand dagen en veel feestjes.
Sebas heeft de waterpokken hihihi geen gezicht maar hersteld zich heel goed. Samen met zijn Pappa surfen in de zee en de pokken verdwijnen.
Dikke flap zoenen van ons. We gaan 10 Jul naar de Dordogne in Viva La France
Liefs San en geniet van Thailand.