snowiestravel.reismee.nl

Laatste 2 dagen in IJsland

Dinsdag 20 januari 2009
Wie zou het zwaarder hebben? Wij of jullie? Ik kan jullie het antwoord geven: WIJ! Voor dag en dauw weer uit mijn bed voor de Reykjavik tour, maar toen we om08.45 uur nog steeds niet waren opgehaald gingen we maar eens informeren bij de receptie van het hotel. Een klein foutje...de tour begon pas om 10.30. Dat was balen, hadden we toch zeker 2 uur langer kunnen slapen en dat had ik goed kunnen gebruiken na een nachtrust van nog geen 5 uurtjes. Zo maakte ik voor het eerst in mijn leven, en tevens voor het laatst, een stadstour door Reykjavik. Dit soort excursies zijn aan mij niet besteed. Bus in, bus uit, waarbij je continue de tijd in de gaten moet houden omdat de gids je heeft gezegd dat je maar 15 minuten hebt om rond te lopen! Natuurlijk zie je best leuke dingen van de stad, maar in alle eerlijkheid boeit het mij niet zoveel welk huis het oudst is en welke nieuw . Ik vind iets leuk omdat ik het leuk vind en welk verhaal daar dan achter zit zegt me niet zoveel, en als je dan wat vraagt aan de gids en je krijgt bijna geen antwoord dan ben je er toch klaar mee! Aan het einde van onze tour hebben we zelf nog een beetje door Reykjavik gelopen en leuke foto's gemaakt! We maakten nog een demonstratie mee tegen het beleid van de regering, deze beelden zijn al eerder op tv geweest in Nederland tijdens de onzekere periode van Icesave. Natuurlijk heb ik Landsbanki ook nog op de foto gezet en toen Agnes mij fotografeerde bij Landsbanki liep er een man langs die enorm moest lachen. Hij zal vast wel gedacht hebben 'weer zo een domme buitenlander die in zee is gegaan met Landsbanki'. De bevolking is boos op de regering omdat zij hun spaarcenten nog steeds niet terug hebben. Wat zullen wij Nederlanders blij zijn met meneer Bos! Tot zover weer vandaag. Morgen weer een auto huren en op pad...Leuk, heb er nu al zin in!

Mijn reis
4 reacties, waarvan 4 nieuw

Eef en Jacq - 849 dagen 9 uur geleden

Hallo lieverd,

Laat ik nou gedacht hebben dat die protesten geweldadig waren en zat ik me ongerust te maken over jullie.....

Lezen op opletten is ook een vak.

We zijn blij dat jullie het leuk gehad hebben en Ijsland komt door je verhalen ook op ons verlanglijstje te staan.


Groetjes,

Eef en Jacq

M en J - 849 dagen 2 uur geleden

Hallo meiden,

Leuke verhalen en mooie foto`s. Een bijzondere ervaring. Ik ga bijna twijfelen..........
Kus van ons.

Rob en Sandra - 848 dagen 22 uur geleden

Wat een mooie verhalen, wat kun je een hoop meemaken en beleven in zo`n korte tijd zeg... Heel bijzonder. Komt ook op ons lijstje :)

X Sandra

marlies drogtrop - 848 dagen 3 uur geleden

hallo odette

Zit nog even je verslag te lezen en merk pas hoeveel we gedaan hebben.
Het was super en ik was snel aan je makke(waar is dit en waar heb ik dat gelaten)gewend het is zeker voor herhaling vatbaar gr marlies

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!