snowiestravel.reismee.nl

Geysir

Na een goede nachtrust, die af en toe verstoord werd door een lief knorrende kamergenoot, vertrokken we om 08.45 uur richting het autoverhuurbedrijf . Na het regelen van de formaliteiten vertrokken we met de Hyuandai I30 richting Geysir en Gullfoss. De prachtige weidse landschappen met sneeuw zijn niet te beschrijven zo prachtig en een vergelijking met een ander land is niet te maken! Aangekomen bij Geysir parkeerden we de auto op het bijna lege terrein en alvorens we het spektakel van de geiser zouden ervaren, aten en dronken we eerst nog wat. Inmiddels was het gestopt met sneeuwen en werden we ook nog blij verrast met de zon. We maakten ons klaar voor hetgeen we hier te zien zouden krijgen. Met onze mutsen op, handschoenen aan en de fotocamera's in de aanslag gingen we op pad naar de geisers. Als eerste kwamen we langs de kleine geisers, waarvan we al erg onder de indruk waren, maar toen we doorliepen en de geiser zagen die een eruptie had van zeker 20 meter hoog, werden we allemaal hysterisch van de opwinding. Wat er door je heen gaat als je dit meemaakt is iets dat je alleen kunt begrijpen als je er nog geen 3 meter van bent verwijderd. De geiser begint eerst wat wilder te borrelen, zakt dan weer ietsjes terug, gaat weer iets wilder borrelen en dan....een explosie van kokend water schiet te lucht in en binnen no time gaat het over in stoom! Wij genoten van alle erupties die we mochten meemaken en ik schat in dat we met z'n viertjes zomaar een foto of 600 hebben gemaakt. Het was allemaal zo prachtig dat ik het moeilijk vond om afscheid te nemen, maar omdat het inmiddels al tegen 15.00 uur was moesten we door. Een kleine 10 kilometer verder op bezochten we de grootste waterval van IJsland, Gullfoss. Ook hiervan kan ik weer zeggen dat het werkelijk prachtig was. Het was inmiddels schemerig geworden en tijd om terug te keren naar Reykjavik om daar de auto in te leveren. Aangekomen in het hotel boekten we gelijk een tour voor het Noorderlicht, een must om te zien natuurlijk. Het viel me alleen wat zwaar toen ik hoorde dat we dat gelijk vanavond gingen doen. Na een lange dag was ik wel toe aan wat rust...Maar ja, als je maar een aantal dagen heb in IJsland wil je er natuurlijk uithalen wat mogelijk is...en zo vertrokken we 2 uur later, in de hoop het Noorderlicht te zien! En dat Noorderlicht...dat hou ik lekker voor mezelf!! ...of bekijk later nog eens de foto's!

Mijn reis
9 reacties, waarvan 9 nieuw

paula - 853 dagen 12 uur geleden

meiden wat een reis maken jullie weer.
geniet ervan bij thuiskomst kunnen jullie uitrusten
geniet van het land en van al de leuke meiden dingen
ik volg jullie op de voet

dikke kus
paula

deDon - 853 dagen 11 uur geleden

Goeie foto`s hoor, ziet er gaaf uit.
Grof geweld ook die geisers.
Geniet ervan xxx

Sandra Heuser-Kuipers - 853 dagen 10 uur geleden

Hallo lieverds !

Geweldig hoor mooie foto`s
Geniet van het het moois.
Ik stond gisteren op de WII
omdat het hier weer regende mmmmm.

Nu spierpijn... hihihi
Kus San

heike - 853 dagen 5 uur geleden

Det, wat voor een spannende en boeiende vakantie daar in IJsland! De foto`s zijn tof.
Kusjes
Heike

Eric... - 853 dagen 4 uur geleden

Prachtige foto`s,.. echt geweldig nou veel plezier en doe ze allemaal de groetjes
XXXX Eric...

Leona - 853 dagen 4 uur geleden

Wat een prachtge foto`s

Gr Leona

Eef en Jacq - 853 dagen 2 uur geleden

Ziet er fantastisch uit. We zijn jaloers...

XXX

Eef en Jacq

IKje - 853 dagen 0 uur geleden

Ha lieve sis,

Dank voor alle lachsalvo`s tot nu toe; de geweldige IJsland-ervaring en de snelheid waarmee jij de wereld van onze geweldige trip op de hoogte houdt! Je bent een kanjer. We gaan nog heerlijk genieten tot doda ochtend vroeg en dan op naar het breiclubje.

Sisje

Thea - 852 dagen 20 uur geleden

Hallo Odette
Wat een mooie foto,s we genieten zo een beetje met jullie mee geniet maar lekker en de groetjes aan de anderen xxxx doeiii